Nem ritka, hogy a sportkocsik fejlesztéséhez eredményes autóversenyzők segítségét veszik igénybe a gyártók, és ezt nem csak marketing-szempontok miatt teszik. Olyan beállításokat találni, amelyekkel egy autó közúton és versenypályán is jól használható, nem könnyű, de egy gyors sportkocsi esetében épp ez a cél. A Porsche ezúttal Mark Webbert kérte fel a feladatra, aki tavaly tőlük ment nyugdíjba, miután megnyerte a sportkocsi-világbajnokságot egy 919-esben.
Webber a napokban bemutatott 911 GT2 RS fejlesztésében vett részt, a Porsche 911-es legerősebb utcai változatáéban. „Igazán élvezetes feladat volt, nagyon eltérő a versenyzéstől.” - mondta Webber, majd hozzátette, hogy igazán elégedett a végeredménnyel. Webbert eredetileg afféle kamu-állásban tartotta magánál a Porsche, márka-nagykövetként és tanácsadóként, ami nyilván bármit jelenthet, de úgy tűnik, találtak egy olyan munkakört, ahol nem csak ismert nevével és sok mosolygással lehet a cég hasznára a visszavonult autóversenyző.
Természetesen nem Webber az első, akire ilyen feladatot bíztak. Ayrton Senna például az első generációs NSX fejlesztésében volt a Honda segítségére, Michael Schumacher állítólag aktív szerepet játszott a Ferrari Enzo tesztelésében, Jackie Stewart éveken át adott tanácsokat a Fordnak, a Porschénél pedig Walter Röhrl, a legendás raliversenyző fejlesztett utcai autókat versenyzői pályafutását követően.
Webber, amellett, hogy a Porsche LMP1-es programjában bizonyította gyorsaságát, korábban birtokolt egy példányt az előző GT2 RS-ből, amelyet még 2010-ben mutatott be a Porsche – az csak 620 lóerős volt, nem 700, mint ez a mostani – , így nyilván tisztában volt vele, hogy az autónak mely tulajdonságait érdemes továbbfejleszteni, és melyeket érdemes háttérbe szorítani.