Már korábban kiszivárgott, hogy a Hyundai még egy i30 karosszériaváltozaton dolgozik az ötajtós és a kombi mellett. Most megmutatták a végeredményt.

A rokonság látható az ferde hátú és a csapott hátú változat között, a középső tetőoszlopig csak néhány részletbeli eltérés van, de a Fastback ívelt tetővonalával és hosszabb hátuljával nem is lehetne eltérőbb karakter. Az új változat 11 centivel hosszabb lett az alapkivitelű ötajtósnál – a teljes hossz 4,455 méterre nőtt – ami egyértelműen a hosszabb hátsó túlnyúlásból adódik. Az övvonallal szépen összesimított tetőív alapján azt várnánk, hogy az új változat könnyedebb jelenség, de a fotókon nem ez látszik. A magasan kezdődő oldalablakok, az alacsony tető és a domború ajtóburkolatok miatt, ha lehet, ez az i30-as tűnik a legmasszívabbnak – ebben a sötét metálszürkében egészen olyan, mintha ólomból öntötték volna ki.
A tervezők első nyilatkozataiból az derül ki, hogy a Hyundai olyasmivel próbálkozik, mint az Audi az A5 Sportback, vagy a BMW a 4-es Gran Coupé esetében: az új típusváltozattal új vásárlókat próbálnak behozni. Ám ezzel a tömeggyártók közül eddig más nemigen próbálkozott, legalábbis ebben a méretkategóriában. A Hyundai számára ez végül is nem jelent többletköltséget, hisz a második generációs i30-asból nem készül háromajtós kivitel, mint az elődjéből – amit annak a kifejlesztésére nem költöttek el, azt fordíthatták a második ötajtós megtervezésére. Azt egyelőre megjósolni sem mernénk, hogy bejön-e ez a megoldás, mindenesetre úgy néz ki, hogy a Fastbacket a kínálat drágábbik felébe szánják.
Műszaki szempontból nem hoz újat: ezres, háromhengeres, 120 lóerős és 1,4 literes, négyhengeres, 140 lóerős turbós benzinmotorral, illetve 1,6 literes, négyhengeres, 110 vagy 136 lóerős dízellel lehet majd megvásárolni. Az ezreshez csak hatfokozatú manuális váltót társítanak, az összes többi motor elérhető lesz hét fokozatú dupla kuplungos automata váltóval is. A Fastback európai forgalmazásának beindítására azonban még várnunk kell: a tervek szerint 2018 legelején jelenik meg a kereskedésekben ez a kivitel.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
