Eldőlt: a Porsche is otthagyja Le Mans-t

2017.07.28. 15:43

A Porsche is elcsábult a villany formulaautózásnak: 2018 végére felszámolják LMP1-es programjukat és beszállnak a Formula-E-be. A Toyota még nem tudja, mihez kezdjen, ha egyedül marad Le Mans-ban, de a japánok se boldogok a hírtől.

vs

Az elektromos formulaautózásnál nincs most vonzóbb motorsport-széria az autógyártók számára – furcsa kijelentés, de az elmúlt hetek fejleményeit látva nem kérdés, hogy igaz. A 2014-ben indult Formula-E elképesztő tempóban szívja magához az autóipar óriásait. A sorozatban áttételesen eddig is érintett Audi és a BMW nem olyan rég tette egyértelművé, hogy nagy erőkkel, saját csapattal készülnek a sorozatba, ahol nem mellesleg már most ott van a Citroen, a Mahindra, a Jaguar és a Renault.

bttrb

A héten aztán jött a bombahír: a Mercedes jelentette, hogy kiszáll a túraautózás Európai élvonalából, és a DTM-et dobva ő is beszáll a sorozatba 2018-tól. A sokkból épp csak felébredtünk, itt az újabb hoppá: Le Mans királya, a Porsche jelentette, hogy beszántja komplett LMP1-es programját és saját Formula-E-csapattal készül szintén 2018-tól. Pontosabban a jövő ősszel induló 2018-2019-es szezontól, akkortól enyhül jelentősen az eddigi egységesítés, és a sorozatban indulók mind saját fejlesztésű villanymotort és vezérlőelektronikát használhatnak majd. Amellett, hogy így fejlesztési szempontból valóban hasznos tapasztalatok gyűjthetőek, a szereplés reklámértéke is lényegesen nagyobb lesz, és ki ne akarna ma jó villanyautó-gyártónak tűnni a vásárlók szemében?

A Formula-E-nél nagyon örülnek a hírnek. Össze is dobtak egy üdvözlővideót a Porschénak. Íme:

Le Mans történetének legsikeresebbje, a Porsche két évtizednyi távollét után 2014-ben tért vissza a megbízhatósági autóversenyek világába. Az elmúlt három évben előbb a konszerntárs Audival, aztán a Toyotával nagyot meccselve sorra nyerték a 24 órás futamokat. A terv most az, hogy jövőre még lenyomják a komplett WEC-szezont (az FIA megbízhatósági versenyes sorozata), valamint ott lesznek Le Mans-ban, aztán ennyi volt. A szériaváltás hírének ezen része mindenképp szomorú a motorsport-rajongóknak, már csak azért is, mert ez egyben azt is jelenti, hogy 2019-re a Toyota marad az egyetlen csúcskategóriás (LMP1) szereplő a műfajban. Ha marad egyáltalán, mert a Porsche lelépésének hírére Tojoda Akio cégvezér egyrészt kifejezte sajnálatát a legnagyobb konkurens elvesztése miatt, másrészt azt mondta, át kell gondolniuk, hogyan tovább, mert ez így egy nagyon szerencsétlen helyzet nekik is.