A Porsche is elcsábult a villany formulaautózásnak: 2018 végére felszámolják LMP1-es programjukat és beszállnak a Formula-E-be. A Toyota még nem tudja, mihez kezdjen, ha egyedül marad Le Mans-ban, de a japánok se boldogok a hírtől.

Az elektromos formulaautózásnál nincs most vonzóbb motorsport-széria az autógyártók számára – furcsa kijelentés, de az elmúlt hetek fejleményeit látva nem kérdés, hogy igaz. A 2014-ben indult Formula-E elképesztő tempóban szívja magához az autóipar óriásait. A sorozatban áttételesen eddig is érintett Audi és a BMW nem olyan rég tette egyértelművé, hogy nagy erőkkel, saját csapattal készülnek a sorozatba, ahol nem mellesleg már most ott van a Citroen, a Mahindra, a Jaguar és a Renault.
Saját csapattal megy Formula-E-zni a BMW
Az Audi után itt az újabb nagy név. Egész szép mezőny alakul a villanyszériában.

A héten aztán jött a bombahír: a Mercedes jelentette, hogy kiszáll a túraautózás Európai élvonalából, és a DTM-et dobva ő is beszáll a sorozatba 2018-tól. A sokkból épp csak felébredtünk, itt az újabb hoppá: Le Mans királya, a Porsche jelentette, hogy beszántja komplett LMP1-es programját és saját Formula-E-csapattal készül szintén 2018-tól. Pontosabban a jövő ősszel induló 2018-2019-es szezontól, akkortól enyhül jelentősen az eddigi egységesítés, és a sorozatban indulók mind saját fejlesztésű villanymotort és vezérlőelektronikát használhatnak majd. Amellett, hogy így fejlesztési szempontból valóban hasznos tapasztalatok gyűjthetőek, a szereplés reklámértéke is lényegesen nagyobb lesz, és ki ne akarna ma jó villanyautó-gyártónak tűnni a vásárlók szemében?
A Formula-E-nél nagyon örülnek a hírnek. Össze is dobtak egy üdvözlővideót a Porschénak. Íme:
Le Mans történetének legsikeresebbje, a Porsche két évtizednyi távollét után 2014-ben tért vissza a megbízhatósági autóversenyek világába. Az elmúlt három évben előbb a konszerntárs Audival, aztán a Toyotával nagyot meccselve sorra nyerték a 24 órás futamokat. A terv most az, hogy jövőre még lenyomják a komplett WEC-szezont (az FIA megbízhatósági versenyes sorozata), valamint ott lesznek Le Mans-ban, aztán ennyi volt. A szériaváltás hírének ezen része mindenképp szomorú a motorsport-rajongóknak, már csak azért is, mert ez egyben azt is jelenti, hogy 2019-re a Toyota marad az egyetlen csúcskategóriás (LMP1) szereplő a műfajban. Ha marad egyáltalán, mert a Porsche lelépésének hírére Tojoda Akio cégvezér egyrészt kifejezte sajnálatát a legnagyobb konkurens elvesztése miatt, másrészt azt mondta, át kell gondolniuk, hogyan tovább, mert ez így egy nagyon szerencsétlen helyzet nekik is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
