Három részre vágnák a Mercedest
A német Manager Magazin értesülései szerint három különálló cégre szedné a vállalat vezetése a Mercedes, méghozzá tevékenységi körök szerint, és a három részleg részvényeit külön dobnák piacra. Így juthatna plusz forrásokhoz a Daimler AG.
A szétválasztás tulajdonképp logikus lépés lenne, hisz így külön cégbe kerülne a Mercedes személyautó- és kis áruszállító üzletága, a teherautó- és buszgyártó részleg alkotna egy másik vállalatot, és a finanszírozási részleg, valamint a 2019-re ígért járműmegosztó szolgáltatás egy harmadikat. A döntés logikus lenne, hiszen a két gyártórészleg között lényegében ma sincs kapcsolat, legalábbis műszaki értelemben: személyautókban és furgonokban egyféle, a teherautókban és a buszokban egy másik szabvány alkatrészkészletre építkeznek, így a két részleg külön cégként is megállná a helyét, ez a működésben aligha okozna fennakadást.
Egyes spekulációk szerint ezzel egyrészt a cég összértéke is megnőne. Csak a teherautós részleg értékét, amelynek a Mercedes mellett része Mitsubishi Fuso, az amerikai Freightliner és a Detroit Diesel is, 36 milliárd dollárra becsülik, és a személyautó-gyártó fél értéke is hasonló nagyságrendű. Az új cégek részvényeinek egy részét aztán piacra dobhatná a Daimler, és ezzel előteremtené azt a plusz forrást, amelyre az elektromos modellek gyártására való átálláshoz rövidesen szüksége lehet.