Mi lesz, ha a sportautógyártás egyik legjobb korárnak csúcstermékét kevered egy menő kortárs hajtással? A JLR Classic Works-nek van egy válasza a kérdésre: íme a Jaguar E-Type Zero, egy gyönyörűen restaurált Roadster villanymotorral.
Lehet szentségtörést kiáltani, de kár lenne elvitatni, hogy a Jaguar Coventry-ben működő házi klasszikusokat mentő műhelye rendes munkát végzett. Mindenekelőtt szereztek egy 1968-as E-Type Roadstert, amit tisztességesen restaurálták. Szinte minden elemében, kivéve hajtás nagy részét, ami ugye az eredeti 4,2 literes sorhatos helyett kapott egy 300 lóerős villanymotort.
Amit lehetett, meghagytak a Zeróban, így maradt például az eredeti differenciálmű. A villanyhajtással ugyan oda lett a 4,2-es, de a hangot és a remegést leszámítva a sportautóság aligha csorbult, tekintve, hogy a JLR szerint 5,5 másodperc alatt van meg neki a 0-100-as sprint. A 40 kWh-s akkumulátorból kijöhet néhány gyorsulás, de valószínű ennél óvatosabb üzemmódra mondják róla, hogy 270 kilométer a hatótávja egy töltéssel.
A hajtáson túl egy-két területen azért nem tudták megállni az újítást, így kerültek például ledes fényszórók a Zeróba és hogyhogy nem, kapott egy digitális kijelzőt és műszeregységeket. Egyelőre nem egészen tiszta, mi a szándéka a JLR-nek a villanyos E-Type-pal, hogy eladják-e egyáltalán, de ha jó visszhangja lesz, nem kizárt, hogy csinálnak belőle még párat.