A Frankfurter Allgemeine Zetiung értesülései szerint az Opel hamarosan közzéteszi a következő évekre vonatkozó átszervezési terveit, amely tartalmazza majd a kínálat csökkentését, a teljes átállás tervét a Peugeot platformjaira, és az Opel fejlesztőközpont új feladatait.
Azt már eddig is sejthettük, hogy a Peugeot alapokra való átállás a legfontosabb feladat, hisz így egyszerre szabadulhatnak meg a General Motorsnak fizetendő jogdíjaktól, és csökkenthetik a beszerzési költségeket. Ezzel összefüggésben kézenfekvő lépés a kínálat szűkítése is: nyilván azokra a típusokra koncentrál majd a cég, amelyektől jelentős nyereséget várhat. A Corsa és az Astra például biztosan kap PSA alapú utódot, és valószínű, hogy az Insignia is. Az Adam, a Karl, a Cascada, a Mokka, a Meriva és a Zafira sorsa azonban minimum kérdéses. Ez utóbbi három típus szerepét átveheti a Crossland X és a Granland X.
A közös műszaki alapok bevezetésével az Opel jelentős összeget spórolhat az alkatrész-beszerzéseken is. A cél állítólag az, hogy ezeket teljes egészében összevonják a PSA vásárlásaival, így a két cég együttesen jobb pozícióból tárgyalhat a beszállítókkal. További változás, hogy a Peugeot visszafogná a drasztikus árkedvezményeket, amelyek eddig az Opel-értékesítést jellemezték, és igyekeznének közelebb hozni a valós vételárat a listaárakhoz.
Az is kiderült, mit kezdene a PSA az Opel hatalmas fejlesztési központjával. Úgy tűnik, az Opel kínálat áttervezését követően itt folyhatna a villanyautó-fejlesztés a teljes Peugeot csoport számára. Ezzel elkerülhető az egykori GM fejlesztőközpont leépítése, de az is, hogy a cégen belül párhuzamos fejlesztések folyjanak.
A hét második felére várható, hogy az Opel és a Peugeot vezetése ismerteti a német autógyártóval kapcsolatos részletes rövid távú terveket – akkor talán ennél részletesebben is megtudhatjuk, milyen lépésekkel próbálja nyereségessé tenni az Opelt új tulajdonosa.