Ghosn: az autótartás nincs veszélyben
Az elmúlt néhány év egyik legérdekesebb vitája, hogy kell-e saját autó az embereknek, vagy sem. Az önvezető autók gyors fejlődése és az autómegosztó alkalmazások felbukkanása sokak szerint a ma ismert személyautó-közlekedés végét jelenti, akár éveken belül. Ám nem mindenki látja így, a Renault-Nissan-Mitsubishi birodalom élén álló Carlos Ghosn például biztosan nem.

„Sokan gondolják, hogy az új megoldás helyettesíti a régit. Erről szó sincs, a kettő egymás mellett létezik majd. Az autógyártás, autóeladás és autóbirtoklás eddigi gyakorlata folytatódni fog.” - jósolta Ghosn egy konferencián. Egy ilyen kijelentést persze nem árt alátámasztani – erről a Renault-Nissan-Mitsubishi vezére azonban csak annyit mondott, hogy az egyik első dolog, amire az emberek törekszenek, az a közlekedés egy független módja.
Mindez annak fényében igazán érdekes, hogy néhány napja Bob Lutz, a Chrysler, majd a General Motor egykori termékfejlesztési guruja jósolta, hogy az autózás hagyományos formájának vége, és ugyanezt mondja például a járműmegosztó szolgáltatásokon dolgozó Uber egyik vezetője, Jeff Holden is, aki szerint a közös autóhasználat hatékonysága vitathatatlan. Azzal érvel, hogy a hagyományos autókat élettartamuk 4%-ában használják, de ugyanez a szám 80-90%-ra emelkedhet a járműmegosztással. Holden szerint ilyen kihasználtság mellett olyan olcsó lehet az egyéni közlekedés, hogy az autótartás hamar kölséges hobbivá válik majd.
A járműmegosztás kapcsán egy csomó nyitott kérdés van még, ilyen a rendelkezésre állás mértéke, hogy kinek a tulajdonában lesznek majd a közösen használt autók, vagy hogy milyen tempóban sikerül meggyőzni az embereket, hogy ez a jó megoldás számukra, és nem a megszokott autótartás. Ghosn azt mondja, egyelőre lassan terjed az autómegosztás, és elsősorban a fejlett piacokon – az Egyesült Államokban, Európában és Japánban látszik az érdeklődés iránta, de Indiában és Kínában még mindig nő, és nőni is fog az autótulajdonosok száma, méghozzá elég gyorsan ahhoz, hogy hosszú ideig biztosított legyen az autóipar növekedése.
Hogy megvalósul-e a váltás a járműmegosztó szolgáltatásokra, az idővel majd kiderül, addig pedig maradnak a merész jóslatok, amelyekben vagy hiszünk, vagy nem.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
