Egy ideje már halogatták a Tesla-nyergesvontató bemutatását. A Semi – Amerikában így hívják a nyergesvontatókat általában, tehát a névadásban pont annyi a fantázia, mint a Roadsterében volt – a képek alapján nem egy szépség, viszont relatíve alacsony légellenállást, nagy hatótávot és jó dinamikát ígér.

A jellegzetes kabinforma, amely valahol félúton van a hagyományos amerikai csőrösök és az Európában jellemző rövid fülkék között, Musk szerint 0,36-os légellenállási tényezőt tud szabvány konténerszállító vontatmánnyal, ami személyautós viszonylatban átlagos lenne, de kamionnak kifejezetten jó. A tisztán elektromos modell hatótávolsága egy töltéssel, a jelenleg megengedett maximális, 80 000 fontos, azaz 36 tonnás össztömeggel, autópálya-tempóban is 800 kilométer körül lesz az ígéretek szerint. Ez a Tesla-vezér szerint a legtöbb esetben oda-vissza elég, mivel a fuvarok többsége 400 km-en belüli távon zajlik.
Musk egy dologról felejtett el említést tenni: hogy mekkora akkumulátort építenek a Semibe. Az adatok alapján sokkal nagyobbat, mint bármelyik személyautójukba, ami hosszú töltési időt jelent még a hagyományos gyorstöltéssel is, bár beszélt egy lehetséges, a Superchargereknél is sokkal nagyobb áramot kezelő Megacharger-hálózatról, amelyben 400 mérföldre elegendő energiával tölthetnének fel egy ilyen vontatót fél óra alatt.
A Semi üresen 5 másodperc alatt gyorsulhat százra, teljes terheléssel pedig 20 másodpercbe kerül ugyanez. Ráadásul olyasmit is tud, amit a hagyományos dízelvontatók nem: 5%-os emelkedőn képes tartani a 105 km/h-t, akár tartósan, megpakolva is. A hajtás az akkumulátorokon kívül négy nagy villanymotorból áll, amelyek a vontató hátsó négy kerekét tekerik. Ezeket külön vezérlik, így tetszés szerint osztható el a nyomaték köztük, amit a szerelvény stabilizálására is felhasználtak a tervezők.
Az üzemeltetési költségek is meglehetősen kedvezőnek tűnnek: a Tesla Semi mérföldenként 1,26 dollárba kerül a tulajdonosának, míg egy hagyományos dízelmotoros gépnél 1,51 dolláros költség adódik. Emellett Musk egymillió mérföldes mobilitásgaranciát ígér, mondván, hogy a Semi két motorral is mozgásképes marad. A nagy és bonyolult formájú szélvédővel kapcsolatos aggodalmaskodást is félresöpörte annyival, hogy az az üveg egy termonukleáris robbanást is elviselne. (Észak-Amerikában sérült szélvédővel nem közlekedhetnek a vontatók – ezért tartották magukat olyan sokáig az osztott síküveges szélvédők az ottani vontatókon.)
A töltési idő mellett egyelőre az árról sem esett szó, ami nyilván nem véletlen. A gyártást 2019-ben tervezik elkezdeni, addig pedig még sokat változhat a Li-ion akkumulátorok ára, márpedig alapvetően ettől függ, hogy mibe kerül majd egy Semi. Valószínűleg nem lesz olcsó, de nem várható akkora árkülönbség egy hagyományos vontatóhoz képest, mint amekkora a Teslák és a többi személyautó között adódott.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
