Orosz sportkocsi a gyári Toyoták ellen
Azzal, hogy az Audi és a Porsche otthagyta az FIA Endurance bajnokság, és a Le Mans-i 24 órás csúcskategóriáját, egyszereplős lett a mezőny: az egyetlen gyári alakulat a Toyota. Így nyitva az út a magáncsapatok előtt: ha a japán technika nem bírná végig a hosszú versenyeket, akár egy-egy győzelem is leeshet. Csak egy gyors autó kell, és ilyet most egy orosz vállalkozás is kínál.

A BR Engineering ugyan Oroszországban működik, de új LMP1-es prototípusuknak nincs sok orosz alkatrésze. A váz és a futómű a Dallara munkája, a hatfokozatú szekvenciális váltó az Xtrac-től érkezik, a kuplungot és a differenciálművet a Tilton, a fékeket a Brembo, a kormányművet a Kauyaba, a magnézium felniket az OZ szállítja, hogy csak a fontosabbakat említsük a beszállítók közül. Motorból kétféle választható: az AER P60 ikerturbós V6-os, amely durván 720 lóerős, vagy a Gibson V8-as szívómotorja kb. 700 lóerővel. Ami viszont saját fejlesztésnek tűnik, az az első fényszórók LED-csíkozása, amely kiadja a B és R betűket.
A versenykészen 930 kilogrammos gépet privát csapatoknak kínálják. Egyelőre két lehetséges vásárlóról tudunk, a DragonSpeed és az orosz SMP Racing jövőre már biztosan ilyen autókkal megy az FIA Endurance sorozatban. Az SMP autóit ráadásul a legjobb orosz pilóták hajtják majd: két egykori F1-es pilóta, Szergej Szirjotkin és Vitalíj Petrov, az Indycar-t megjárt Mihail Alesin, illetve két Le Mans-i tapasztalatokkal rendelkező versenyző, Kiril Lagyigin és Viktor Sajtar biztosan helyet kap a csapat autóiban.
Valószínűleg más csapatok is akadnak majd, amelyek az LMP1 kategóriában próbálkoznak a 2018-as szezonban, abban a reményben, hogy a Toyota mellett lesz esélyük pontokat gyűjteni, de az évad legnagyobb esélyese így is a japán gyári csapat, hisz a kisebb csapatok nagyrészt hasonló módon, készen vásárolható elemekből építenek versenyautót.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
