Abból a Tesla sem csinált titkot, hogy a Model 3 gyártásának beindítása nem megy zökkenőmentesen, és ezt a számok is alátámasztják. A gyártó közlése szerint 2017 negyedik negyedévében 2425 Model 3-ast gyártottak le, kiszállítani pedig 1550-et sikerült ugyanebben az időszakban – a maradék a gyár udvarán állt halomban, bár hogy mi okból, az egyelőre nem világos.
Mindez nem meglepő: az már hónapokkal ezelőtt nyilvánvalóvá vált, hogy az eredeti ütemezés tartására esélye sincs a cégnek. A gyártási és eladási eredményekkel együtt az is kiderült, hogy 2018 első negyedében sem érheti el a gyártás sebessége a heti 5000 autót. Eredetileg úgy volt, hogy 2017 végén már ilyen ütemben pörög a termelés, de már korábban 2018 első negyedévét jelölték ki új határidőnek. Most pedig már a második negyedévről beszélnek. Jelenleg valamivel több, mint 1000 autó készülhet hetente, mivel a gyáriak szerint a gyártást lelassító szűk keresztmetszetek jelentős részét sikerült felszámolni, bár nyilván nem mindet.
Elemzők szerint a csúszásokkal az a legnagyobb baj, hogy próbára teszik a megrendelők türelmét. Az autóra több mint 400 ezer megrendelés érkezett még a prototípus bemutatása idején, de az már akkor egyértelmű volt, hogy ez akkor is több mint évnyi termelést köt le, ha amúgy minden rendben megy a termelés felfuttatása körül. Így viszont az is lehet, hogy a sor végén várakozók akár két évet, vagy többet is várhatnak Model 3-asukra, márpedig a többség nyilván nem így értette a kijelentés annak idején, hogy ez lesz a jövő autója.
A csúszásokkal az a másik baj, hogy amíg a Model 3 gyártása nem indul be teljes gőzzel, addig nincs rá sok esély, hogy a Tesla nyereséggel működhet, hisz eddig milliárd dolláros nagyságrendű éves veszteséggel működött a cég.