Abból a Tesla sem csinált titkot, hogy a Model 3 gyártásának beindítása nem megy zökkenőmentesen, és ezt a számok is alátámasztják. A gyártó közlése szerint 2017 negyedik negyedévében 2425 Model 3-ast gyártottak le, kiszállítani pedig 1550-et sikerült ugyanebben az időszakban – a maradék a gyár udvarán állt halomban, bár hogy mi okból, az egyelőre nem világos.

Mindez nem meglepő: az már hónapokkal ezelőtt nyilvánvalóvá vált, hogy az eredeti ütemezés tartására esélye sincs a cégnek. A gyártási és eladási eredményekkel együtt az is kiderült, hogy 2018 első negyedében sem érheti el a gyártás sebessége a heti 5000 autót. Eredetileg úgy volt, hogy 2017 végén már ilyen ütemben pörög a termelés, de már korábban 2018 első negyedévét jelölték ki új határidőnek. Most pedig már a második negyedévről beszélnek. Jelenleg valamivel több, mint 1000 autó készülhet hetente, mivel a gyáriak szerint a gyártást lelassító szűk keresztmetszetek jelentős részét sikerült felszámolni, bár nyilván nem mindet.
Nagy lehet a baj a Teslánál
Elon Musk korábban gyártási pokolnak nevezte, ami a cégnél folyik a Model 3 kapcsán, és most vettek egy gyártásszervező céget is.
Elemzők szerint a csúszásokkal az a legnagyobb baj, hogy próbára teszik a megrendelők türelmét. Az autóra több mint 400 ezer megrendelés érkezett még a prototípus bemutatása idején, de az már akkor egyértelmű volt, hogy ez akkor is több mint évnyi termelést köt le, ha amúgy minden rendben megy a termelés felfuttatása körül. Így viszont az is lehet, hogy a sor végén várakozók akár két évet, vagy többet is várhatnak Model 3-asukra, márpedig a többség nyilván nem így értette a kijelentés annak idején, hogy ez lesz a jövő autója.
A csúszásokkal az a másik baj, hogy amíg a Model 3 gyártása nem indul be teljes gőzzel, addig nincs rá sok esély, hogy a Tesla nyereséggel működhet, hisz eddig milliárd dolláros nagyságrendű éves veszteséggel működött a cég.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
