Együttműködési megállapodást kötött a Volkswagen az Aurora nevű, autonóm technológiák kutatásával és fejlesztésével foglalkozó céggel. Nem ők voltak az elsők ebben, nemrég ugyanis a Hyundai is partnerségre lépett az Aurorával.
A Volkswagen részéről azért is tűnhet logikusnak a lépés, mert saját maguk elé nem túl szerény célként azt tűzték ki, hogy 2025-re a világ vezető autonómjármű-gyártójává váljanak. Ebben pedig hasznukra válhat, ha olyan partnerekkel tudnak együtt dolgozni, akiknek ez a fő profilja. A VW amúgy nemcsak személyautóban gondolkodik, hanem önvezető buszokat, nyergesvontatókat és furgonokat is készítenének.
Az Auroráról annyit érdemes tudni, hogy független cégként arra törekednek, hogy minél több meghatározó autógyártóval jó viszonyt és hatékony munkakapcsolatot alakítsanak ki. A vállalat első embere az a Chris Urmson, aki korábban a Google-nél irányította az autonóm járművek fejlesztését. Saját rendszereik teszteléséhez és fejlesztéséhez egyébként egy jelentősen átalakított Audi Q7-est használnak.
Míg a Volkswagen a 2025-re kitűzött cél eléréséhez szeretné felhasználni az Aurora tapasztalatait és fejlesztéseit, addig a Hyundai-nál a terv egy négyes szintű önvezető rendszerrel felvértezett modell kifejlesztése 2021-re. A négyes szint az automatizálás magas fokozatát takarja, amelyben az autó már a forgalmi helyzetek többségét meg tudja oldani vezető nélkül.