Autómegosztásban közösködik a Daimler és a BMW
Óriási befektetésekkel, közösen próbál meg nagyot harapni az autómegosztó iparágból a BMW és a Daimer. Sok más mellett a villanytöltő-hálózaton spórolhat sokat a fúzióval a két német nagyvállalat.
Olyat ugyan nem lehet biztosra mondani, hogy az autómegosztásé a jövő, de a következő években várhatóan nagyot növekszik majd az iparág. A műfaj üzleti modellje egyszerű: a felhasználó havi tagsági díjért és percalapú használati díjért bármikor szabadon autózhat a flottához tartozó kocsikkal a szolgáltatás működési területén. Budapesten így működik a Greengo és a nemrég indult Mol-Limo. Persze az autógyártók is látják a piacban a lehetőséget, a Daimler és a BMW pedig a jelek szerint erőiket egyesítve spórolnának a terjeszkedés költségein.
Német lapok szerint a két cég két már működő autómegosztó egyesítésével áll össze. A BMW ehhez megvette a Sixt autókölcsönzőtől a DriveNow-ban lévő ötven százalékos tulajdonrészét 208 millió euróért (64 milliárd forint), míg a Daimler a teljesen saját tulajdonú Car2Go-t adja a közösbe. Jelenleg mindkét vállalkozás veszteséges, de a terjeszkedési költségek megosztása sokat javíthat a helyzeten. A flotta elektromos autóihoz szükséges saját villanytöltőállomás közös kiépítése önmagában óriási tétel, pusztán ettől nagy megtakarítást remél a két óriásvállalat.
A nagy összeálláshoz már csak egy akadályt kell megugrani. Mivel a jelenleg 14 ezer autóval működő Car2Go és a 6250 autós DriveNow egyesülésével Európa legnagyobb autómegosztó cége születik, az Európai Bizottság versenyjogi főigazgatósága még keresztbe tehet az üzletnek. A versenyfelügyeleti hivatal már készül is az alapos ellenőrzésre.