2018.02.02. 00:02

A tavalyi Genfi Autószalonon a Jaguar-stand egyik legnagyobb durranása az I-Pace hobbiterepjáró-tanulmány volt. Az azóta eltelt szűk egy évben a prototípusokat már közúton tesztelték, és extrém körülmények között is próbálgatták. Így például Svédország északi részén, esetenként -40 Celsius fok körüli hidegben, ami egy elektromos autót alaposan próbára tud tenni.

A Jaguar éppen ezért olyan előkészítő, előkondicionáló rendszert fejlesztett az I-Pace-hez, amely fel tudja készíteni az autót, illetve az akkucsomagot az időjárási körülményekre. Az autó fedélzeti rendszerével vagy okostelefonos alkalmazással be lehet állítani a következő utazás tervezett célját és időpontját, az I-Pace pedig ehhez igazodva hűti vagy fűti magát a megfelelő hőmérsékletre az otthoni elektromos rendszert használva.

Az összkerekes villany-SUV első és hátsó tengelyére egy-egy elektromotor kerül, 400 lóerős összteljesítménnyel és 700 newtonméteres nyomatékkal. A nulla-százas gyorsulást négy másodperc alatt tudja az I-Pace. Kilencven kilowattórás lítium-ionos akkucsomagja 350 kilométeres hatótávot biztosít, a 80%-os töltöttség száz kilowattos gyorstöltővel 45 perc alatt érhető el.

Az I-Pace-t március elsején mutatja be a Jaguar, és elviszik a Genfi Autószalonra - a nagyközönség ott láthatja majd először élőben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.