A Hyundai kínálat legnagyobb szabadidő-autója egyértelműen kis testvére, a Kona vonásait örökölte, bár valamivel komolyabb stílusban. Műszaki szempontból viszont inkább csak tovább csiszolták a meglevő megoldásokat.
Az aktuális Santa Fe az idén lenne hat éves, így a koreaiak új modellel váltják le. A típus formája teljesen új, szinte nem is emlékeztet az elődjére – legfeljebb az oldalablakok vonalvezetése lehet ismerős – a látvány mégsem idegen: az egészen szűkre vágott első lámpák, illetve a hűtőrács és a kerékívek formája egyértelműen a tavaly leleplezett Konát idézi, persze jó két számmal nagyobb méretben. A részletek kivitelezése persze eléggé eltérő: a Santa Fe sárvédőíveire például nem került fekete műanyag, a hűtőrácsot pedig vaskos fémszínű elemmel zárták le felül. Ezzel együtt felismerhető az egységesítés szándéka, és eléggé meglepő lenne, ha később a köztes ix35/Tucson nem hasonló stílusban újulna meg.
Az új Santa Fe műszaki szempontból nem tér el annyira az elődjétől, amennyire a megjelenése alapján sejtenénk. A motorok és a hajtáslánc legalábbis ismerős lehet. Dél-Koreában háromféle négyhengeres motorral indul a forgalmazás: 2 literes turbós benzines, illetve 2 és 2,2 literes turbódízel motorokból áll a választék. Egyelőre minden változatba állandó összkerék-hajtás és nyolcfokozatú automata váltó kerül.
Az exportpiacokra szánt változatra sem kell már sokat várni: március végén, a New York Auto Show-n állítják ki az amerikai kivitelt, és Európába is megérkezik a típus még az idén.