Manapság, amikor autót lőnek az űrbe, nem kéne semmin meglepődnünk, de egyelőre nehezen érthető, hogy az új horvát sportautó egyik fő selling pointja az önvezetés lehet. Nem is akármilyen: 4-es szintű rendszerről beszélnek a Concept Two kapcsán.
A horvát Rimac a márciusi Genfi Autószalonon jön elő második autójával, a Concept Two-val. Az első autójuk volt ugye a szintén full villanyhajtású, 1224 lóerős Concept One, aminek egyik példányában tavaly majdnem odaveszett a The Grand Tour-sztár, Richard Hammond. A Concept Two-ról egyelőre annyit tudni, hogy bár a One-ra épül, egy 120 kWh-s akkucsomagot kap majd, amivel a villanyhajtás ellenére akár teljes értékű sportautó is lehet. Értsd: hiába a brutális teljesítmény, sportos használat mellett is korrekt hatótávja lehet.
A nagy meglepetés azonban, hogy úgy néz ki, egy egész fejlett önvezető rendszert is kap a mindössze száz példányosra tervezett széria. Érdekes, hiszen egy szupersportautónál aligha növeli a vásárlókedvet, ha elvezeti magát, de ennél furcsább lenne a tény, hogy ez a kis manufaktúra képes ilyen rendszer fejlesztésére. 4-es szintű önvezető képességről hallani, ami lényegében a teljes önvezetést jelenti a vezető beavatkozásának szüksége nélkül. Egy ilyen rendszer fejlesztése óriási pénz, a nagy autógyártóknak sem megy könnyen, így biztosan külső partnertől jön a tudás. Talán azon a kínai befektetőn keresztül, amely nemrég 30 millió eurót borított a Rimac-ba.
A Concept Two teljesítményéről még nem tudni, bár azt pletykálják, az új Tesla Roadster hírére kicsit feljebb húzták a tervezettől. Így akár 2,3-as 0-100 km/h-s sprinteket is tudhat majd, azaz simán passzol majd a Roadster és a Mission-E mezőnyébe.