Nagyon jól fogyott Európában a Tesla Model S 2017-ben – olyannyira, hogy fennállása során először nyomta le eladásban a kontinensen a német prémiummárkákat. A JATO Dynamics adataiból kiderül, hogy az amerikai villanyautó-gyártó mintegy harminc százalékkal növelte értékesítési darabszámait.
Tavaly Európában összesen 16 132 darab Tesla Model S-t adtak el, közel háromezerrel többet, mint S osztályos Mercedesből, és bő négyezerrel többet, mint 7-es BMW-ből. De nemcsak a Model S, hanem a Model X is nagyon népszerű volt. Annyit sikerült belőle elpasszolni, mint Porsche Cayenne-ből, és többet mint BMW X6-ból. Azt azért fontos megjegyezni, hogy a Model S méretben nem az S osztály és a 7-es BMW, hanem az E osztály és az 5-ös ligájában játszik, árban viszont a felsőkategóriásokkal versenyez.
A Tesla Model S eredményei: | |
1. Tesla Model S | 16 132 db (+30%) |
2. Mercedes S osztály | 13 359 db (-3%) |
3. BMW 7-es sorozat | 11 735 db (+13%) |
A Tesla Model X eredményei: | |
1. Tesla Model X | 12 000 db |
2. Porsche Cayenne | 12 000 db |
3. BMW X6 | 10 000 db körül |
A JATO Dynamics elemzője, Felipe Munoz szerint ez egy jelzés az olyan tradicionális autógyártóknak mint mondjuk a Mercedes, hogy akár egy kisebb, de ügyesen dolgozó autógyártó is lenyomhatja őket, még hazai pályájukon is. Úgy véli, a vevők egyre nagyobb érdeklődést mutatnak a villanyautók iránt, így az európai gyártóknak is ebbe az irányba kell elmozdulniuk.
Az Egyesült Államokban amúgy szintén növekedést könyvelhetett el a Tesla, igaz, nem akkor mértékűt, mint Európában. Ott 28 800 darab Model S-t adtak el, kilenc százalékkal többet, mint 2016-ban. Cadillac XTS-ből 16 275 fogyott, míg S osztályból a tengerentúlon 15 888 talált gazdára.