Megvennéd az Audi R8 technikáját tízszer drágábban?
Alig egy héttel az első teaser-fotó után az Italdesign Giugiarónál úgy döntöttek, nem várnak tovább, és teljes egészében megmutatják a Zerouno Roadstert. A tavalyi Genfi Autószalonon leleplezett kupéból készült el tehát a nyitott tetős változat, ami ugyanazt a technikát kapja, de még drágább lehet.
Ahogyan a kupé, úgy a Roadster is az Audi R8 V10 Plus technikáját használja. Ahhoz hasonlóan itt is 610 lóerőt tud az 5,2 literes tízhengeres. A nulla-százas sprintet 3,2 másodperc alatt teljesíti, ami szintén az Audi ideje – bár nem a Spyderé, hanem a zárt változaté. A végsebesség 330 km/h. Igaz, a közösködés a technikában ki is merül, ugyanis a Zerouno karosszériája nemcsak formájában tér el a négykarikás sportkocsitól: szinte teljes egészében szénszálas műanyagból készült.
Az idén ötvenéves Italdesign Giugiaro ezzel a modellel ünnepli félévszázados fennállását – igaz, sem Giorgietto Giugiaro, sem pedig Aldo Mantovani nincs már a vállalatnál. Guigiaro és fia két éve minden részesedését eladta az Audinak, így nem csoda, ha most éppen német alapokra épülnek a sportautók. A formatervezéstől mégsem tudott teljesen elszakadni, most éppen a kínaiakkal közösködik.
A Zerouno Roadstert a márciusi Genfi Autószalonon állítják ki először élőben. Egyelőre nem tudni biztosan, mekkora szériát terveznek belőle, de vélhetően erősen limitált, talán a kupéhoz hasonlóan ötdarabos lesz a teljes sorozat. Ára 1,8-2,4 millió dollár körül lehet, tehát akár 450-600 millió forintot is elkérhetnek érte.