Gázzal és villannyal is megy majd a legújabb Škoda
Éppen egy hónapja számoltunk be arról, hogy a Kodiaq és a Karoq után újabb crossoveren dolgozik a Škoda. Egyelőre csak tanulmány lesz a Vision X, amely a másik két modellnél kisebb lesz, de továbbviszi azok stílusjegyeit. A cseh márka most egy újabb képet tett közzé az autóról, és végre néhány érdekes műszaki részletet is elárultak.
A Vision X-hez meglehetősen szokatlan hajtásrendszert álmodtak meg. Az autó orrában ott lesz a Volkswagen csoport viszonylag új, 1,5 literes TSI turbómotorja, pontosabban annak CNG-s üzemre is képes, G-Tec változata. Ebben a formában 130 lóerőt tud, csúcsnyomatéka 250 newtonméter. Két villanymotorja közül az egyik kombinált önindító-generátorként működik, valamint az első kerekek hajtásába is besegít, a másik pedig hátul hajt.
Az autó alapvetően elsőkerékhajtású, de tapadásvesztés esetén összkerékre kapcsol. A hátsó villanymotorral rövid ideig kizárólag elektromos üzemben, hátsókerékhajtással is tudunk haladni, de ez csupán két kilométert jelent. A Vision X egyébként 9,3 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 200 km/h.
Benzintankból csak egy igen kicsit építenek be, CNG-tartályból viszont kettőt is kap a crossover: az egyik a hátsó ülések alatt, a másik a hátsó tengely mögött kap helyet. Összességében 650 kilométeres hatótávra lesz képes a legkisebb szabadidő-Škoda. Szén-dioxid-kibocsátása 89 gramm kilométerenként.
A Vision X tanulmányt a márciusi Genfi Autószalonon leplezi le a Volkswagen csoporthoz tartozó cseh márka. Azt egyelőre nem tudni, sorozatgyártásba mikor kerülhet az új modell.