Az alvázas terepjáró manapság kiveszőfélben levő kategória. Lassan kiszorítják az önhordó karosszériás szabadidő-autók, hisz az alváz előnyei olyan helyeken mutatkoznak leginkább, ahová a legtöbb terepjáró-fazonú autóval soha nem mennek.
A Nissannál is készült több ilyen típus: a Pathfindert forgalmazták Európában, az Xterra pedig Észak-Amerikában volt kapható, de az utóbbi évtizedben mindkettő eltűnt a kínálatból, a helyüket pedig részint terepjárásra kevésbé alkalmas szabadidő-autók, részint pick-upok vették át. Ám úgy néz ki, a japán gyártó mégis tervezett egy újabb változatot, Terra néven, ezúttal a kínai vásárlók igényeinek kielégítésére.
A recept ugyanaz, mint a Pathfinder esetében: a Navara pick-up alapjaira terveznek új, teljesen zárt felépítményt. A cég könnyű haszonjármű-üzletágának nemzetközi igazgatója szerint a végeredmény egy tisztességes terepjáró, amellyel valóban le lehet menni az épített utakról, ha a szükség úgy hozza.
Részleteket egyelőre nem tudunk, hiszen a hivatalos premierre csak áprilisban kerül sor Pekingben. Így egyelőre azt sem tudni, hogy felmerült-e az európai vagy észak-amerikai forgalmazás lehetősége. A megvalósítás mindenesetre aligha lenne komplikált: a Terra Kínában is a helyi Navara gyártósorán készül majd, nem lehet komoly akadálya, hogy a thaiföldi, spanyol vagy mexikói üzemben is beindítsák a gyártását, ha ez üzletileg indokolhatónak tűnne.