Munkaterepjáró Toyota Land Cruiserből
Egyelőre csak Nagy-Britanniában lesz kapható a Land Cruiser Utility Commercial nevű modell, amely a Toyota terepjáró fapadosított, nagy rakterű változata.
A Toyota egyértelműen olyan feladatokra szánja ezt a Land Cruiser változatot, ahol szükség van a terepjáró képességekre és a nagy raktérre, ám a vásárlók semmiféle luxust nem hajlandók megfizetni. Hogy eddig nem volt efféle modell a kínálatban, annak alighanem az az oka, hogy a britek hagyományosan a Land Rover Defendert vették az efféle feladatokra, de miután az ős-Land Rover gyártását leállították, érdemes volt lecsapni a lehetőségre.
Az autó csak egyféle, 2,8 literes, 175 lóerős négyhengeres turbódízel motorral, hatfokozatú kézi váltóval és felezős, Torsen központi differenciálműves állandó összkerék-hajtással lesz kapható, viszont mind a rövid, mind a hosszú tengelytávú karosszériával kínálják. A műanyag burkolattal bélelt, lényegében slaggal mosható raktér a rövidebb változatban 1574, a hosszabban 2216 literes, a teherbírásuk pedig 593 illetve 756 kilogramm. Mindkét változat három tonnás fékezett utánfutó vontatására alkalmas.
Arról egyelőre nincs hír, hogy más európai országokban is terveznék a puritán munka-Land Cruiser bevezetését, ami összefügghet az autók viszonylag magas árával. A rövid kivitel ára átszámítva bő 9,8 millió forint lenne, a hosszúé pedig csaknem 10,2 millióba kerülne.