Csalódás az elektromos Audi hatótávja
Korábban maga az Audi is arra tett félre nem érthető utalásokat, hogy első, nagyobb sorozatú gyártásra szánt elektromos modelljük egy töltéssel elmegy majd 500 kilométert. Ám úgy néz ki, ez nem jön össze.
A 400 kilométeres adatot ugyanúgy maga az Audi közölte, mint az 500-at korábban. Ezúttal azt is hozzáteszik azonban, hogy az új szám a WLTP szabvány szerinti mérés eredménye, ami a korábban használt NEDC mérésnél valósághűbb adatokat ad. Így lehet, hogy tulajdonképp mindkét hatótáv igaz egyszerre, csakhogy a kettő közül a kisebbik az, amit az autóval a valóságban el is lehet majd érni.
Tulajdonképp nem meglepő az eredmény, hisz a hasonló méretű Tesla Model X sem megy el egy töltéssel 500 kilométert: a 90 kWh-s akkumulátorral az amerikai modell 414, a százassal 465 km megtételére képes. Az Audiban 95 kWh-s akku van, de úgy néz ki, valamilyen szempontból kevésbé hatékony a Teslánál – talán kevésbé jó a légellenállása, vagy a hajtás hatásfoka gyengébb, mindenesetre 20-30 km-rel kevesebbet megy egy töltéssel, mint a Model X-től várhatnánk egy ugyanekkora akkucsomaggal.
Cserébe azt ígérik, hogy akár 150 kW-os teljesítménnyel is tölthető lesz az akkucsomag, ami 30 perc alatti töltési időt jelent. Ehhez persze megfelelő gyorstöltő hálózat is kell – ilyenből pedig még nincs sok, igaz, az Audi vagy 400 ilyen töltőpontot ígér 2020-ra, a legnagyobb európai közlekedési útvonalakra. Az otthoni töltés jóval lassabb lesz: a gyári megoldás 2,3 kW-os töltési teljesítmény biztosít 220/230 voltos hálózatból, és 11 vagy 22 kW-osat 380/400 voltos, három fázisú hálózatból. Magyarul sima konnektorból több mint 40 óra lenne feltölteni az Audit, és háromfázisú töltőt telepítve is 8,6 óra töltési idő adódik.
Ha csak a számokat nézzük, az E-Tron Quattro egyelőre nem látszik kirívóan versenyképesnek a Teslákkal szemben, bár a gyáriak egyelőre csak a prototípusokat mutogatják – a gyártás megkezdéséig még sok minden változhat.