Jön az olcsó hibrid VW Golf
Egyértelmű volt, hogy az eddig népszerű dízel-Golfok helyett kell valami, legalább addig, amíg a dízelmotort nem sikerül rehabilitálni valahogy. És úgy néz ki, a VW is a 48 voltos hibrid rendszerekben látja a megoldást.
Ezek ugyan nem a leghatékonyabbak, de kifejezetten olcsók: a teljes hajtás kijön egy modern dízel árából, és ha nem is feltétlen hozzák egy TDI motor hatásfokát, némi benzin megspórolható velük. A Volkswagen rendszere elsősorban arra a trükkre épít, hogy menet közben leállítja a motort, és egyszerűen hagyja gurulni az autót.
Ezzel persze nem lehet litereket fogni, de a VW szerint olyan három deci nyerhető a megoldással száz kilométeren. Emellett a kis villanymotor-generátor, amely tulajdonképp nem több egy masszívabbra méretezett indítómotornál, gyorsításnál be is segít a hajtásba, ami szintén hozhat némi fogyasztáscsökkenést.
A 48 voltos akkumulátorok terhelhetősége persze nem akkora, ahogy az elektromos motor teljesítménye sem, hogy egy ilyen rendszer tisztán elektromosan is hajthassa az autót – talán néhány méternyi lassú gurulástól eltekintve – de jelenleg ez az, amit anélkül tudnak egy Golf-méretű autóba beépíteni, hogy az durván megemelné a vételárat.
A 8-as Golf gyártása a tervek szerint 2019 közepén indul, és a 48 voltos hibrid változat várhatóan ott lesz a kezdő kínálatban, valószínűleg valamelyik turbós benzinmotorral kombinálva.