Évek óta esedékes lenne a váltás, mivel a Mercedes már kifejlesztette az új, hathengeres soros motorjait, és szép lassan be is mutatta azokat, de a váltás valamiért igen lassan zajlik.
Most az E osztályban cserélnek le két motort: az E43 AMG és az E400d V6-osait, mivel ezek a régebbi motorok lassan kikerülnek a gyártásból. Az E43 AMG-ből E53 AMG lesz, ebbe a korábbi, 367 lovas V6-os helyére a három literes sorhatos turbómotor és egy 48 voltos elektromos segédhajtás kerül, összesen 435 lóerővel, amellyel az E osztály 4,5 másodperc alatt gyorsulhat százra, és elektronikusan korlátozott végsebessége 250 vagy 270 km/h attól függően, hogy megrendelik-e bele az AMG Driver's Package nevű csomagot.
Az E400d-ben hasonló motorcsere zajlik: ott is egy három literes soros hathengeres váltja az ugyanakkora hengerűrtartalmú V6-ost. Az új motor itt is erősebb, 340 lóerős és 700 Nm csúcsnyomatékú, és persze tisztább is, már megfelel a legújabb, Euro 6d Temp károsanyag-kibocsátási normának is.
Úgy néz ki, a Mercedes nem hagy fel eddigi szokásával, és csak fokozatosan vezeti be új motorjait, de a sorhatosok lassan kiszorítják a V6-os turbós benzin- és dízelmotorokat a teljes kínálatból.