A Rolls-Royce-é a legdrágább terepjáró
A formaterv olyan, amilyen a korábban kiszivárgott képeken, de ahogy sejtettük is, a fotók nem igazán adják vissza, mekkora batár a Cullinan. Nem csak a legdrágább a luxusterepjárók között – majdnem két Bentayga árába kerül – de a legnagyobb és legnehezebb is.

Azt azért gyorsan leszögezte a Rolls-Royce vezetője, Torsten Müller-Ötvös, hogy a Phantom marad a márka csúcsmodellje, de a megerősítésre szükség is volt: a Cullinan térfogatra biztosan túltesz a limuzinon is, hiszen 5,34 méter hosszú, 2,16 méter széles, 1,835 méter magas és a tengelytávjából is csak fél centi hiányzik a 3,3 méterhez. A tömege üresen 2,66 tonna, de ez egy ekkora testtől nem is meglepő: a Cullinan termete már-már teherautós.
A benne felhalmozott technika közben egyáltalán nem az. A futómű egyfajta aktív légrugózást kapott, amely figyeli a kerekek tapadását, és ha annak csökkenését észleli, akkor lefelé mozdítja az adott kereket. A felfüggesztés egyébként elöl egy teljesen új, kettős keresztlengőkaros szerkezet, hátul pedig a kategóriában gyakorlatilag kötelező öt lengőkaros multilink rendszerű.
A szögletes orr-rész mögött ugyanaz a 6,75 literes, turbós V12-es motor dolgozik, mint a Phantomban. A csúcsteljesítménye 571 lóerő, a maximális nyomatéka pedig 850 Nm, ami nyilván egy ekkora autóhoz sem kevés. Gyorsulás-adatot nem adtak meg – nem is igazán lényeges egy ilyen karakterű autónál – de végsebesség 250 km/h, ami nyilván elektronikával beállított érték, ekkora teljesítmény nyilván sokkal nagyobb tempót is lehetővé tenne.
Bár a Cullinan karosszériája hátrafele erősen keskenyedik – ilyen szempontból a régebbi Volvókat idézi a forma, amúgy inkább Land Roveres – és a csomagtér alaphelyzetben 600 literes, ami biztosan nem világbajnok érték, ha valaki mégis rászorul, hogy teherautó helyett használja a második legdrágább Rolls-Royce modellt, épp megteheti. A hátsó üléssor lehajtható – először a Rolls-Royce történetében – így gyorsan alakítható ki 1930 literes raktér, amelybe akár 2,245 méter hosszú tárgyak is elhelyezhetők. Valószínűleg érdekesebb lesz azonban az a kérdés a majdani vevők számára, hogy melyik hátsó üléssorral kérjék a Cullinant, ilyenből ugyanis kétféle van. A megszokott háromszemélyes pad, illetve a két hatalmas fotelből álló változat, amely nyilván kényelmesebb.
A teljesen sík padlójú utastér megközelítését egyébként a légrugózás is segít megközelíteni: beszálláskor négy centit ültet az autón, és persze ugyanez a célja a hátrafelé nyíló hátsó ajtóknak is.
A Cullinan persze mindennel fel van szerelve, ami ma biztonsági vagy kényelmi berendezésekből elérhető, és presztízsben sincs igazi vetélytársa, ám ennek megfelelő az ára is. A 250 ezer angol font (átszámítva 89 millió néhányszáz ezer forint) példátlan összeg egy ilyen autóért még akkor is, ha egyszerre kínál 54 centis gázlómélységet és keleti kényelmet. Jellemző módon Bentaygát már 135 ezer fontért is kapni, de itt is látszik, hogy a Rolls-Royce vaskosabb bukszákra lő.
A szögletes formaterv persze nem mindenkinek jön majd be, de az az érzésünk, Torste Müller-Ötvös nem téved nagyot, amikor azt mondja, hogy az Egyesült Államokban, Kínában, a Közel-Keleten és Európában is nagy érdeklődésre lehet számítani. Azt persze még az igazgató sem merte megbecsülni, hogy mennyivel emelheti meg az évi 4000 körüli eladásokat a terep-Rolls, de ha fogadni kéne, biztosan 50% feletti számot mondanánk még a rettenetes ár mellett is, hisz ez lesz messze a legdivatosabb modell a kínálatban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
