Ford: újra feltaláljuk az autót
Elég nagy sajtónyilvánosságot kapott, amikor kiderült, hogy a Ford felhagy legtöbb személyautójának gyártásával, és ez a részvényeseknek sem igazán tetszett. Jim Hackett és Bill Ford együtt igyekezett elhárítani a támadásokat.
Többen azt vetették a Ford vezetés szemére, hogy rövidlátó módon feladnak bizonyos piaci szegmenseket a pillanatnyi nyereségnövelés kedvéért. Erre adott egyértelmű választ Jim Hackett vezérigazgató. „Mindez nem jelenti, hogy lemondtunk volna ezekről a vásárlókról. Azt szeretnénk nyújtani nekik, amit valóban szeretnének. Így újra feltaláljuk az amerikai autót.”
A cég elnöke, William Clay Ford Jr. ugyanakkor azt hangsúlyozta, hogy a média rosszul fogta fel a cég filozófiaváltását. „Úgy hangzott, amit írtak, mintha épp visszavonulnánk, pedig semmi sem áll messzebb a valóságtól... 2020-ra nekünk lesz a legkorszerűbb kínálatunk a piacon.”
A változás lényege egyébként az, hogy a Ford beszünteti a Fiesta, Taurus, és a legtöbb Focus változat forgalmazását az Egyesült Államokban, és a Focus választékból is csak az emelt hasmagasságú Active változatot hagyják meg. Ezen felül a Fusion szedán – a Mondeo amerikai testvérmodellje – sem kap utódot, bár az még nem egyértelmű, hogy a jelenlegi meddig maradhat még a piacon.
Mindennek az oka az, hogy a Ford jelenleg veszít ezeknek a típusoknak a forgalmazásán, miközben a terepjáró-fazonú típusok és pick-upok szép profitot hoznak a cégnek. Ezért mostantól a nyereséges modellekre koncentrálnak, hogy a cég 2022-ig megtakaríthassa a tervekben szereplő 25,2 milliárd dollárt, amelyet aztán a kínálat megújítására, elektromos és hibrid autók kifejlesztésére fordíthatnak.