Autókereskedők gáncsolják a villanyautók terejedését?
Válassz: Akrapovic vagy villanytöltő
Versenypályán nyúztuk a legkeményebb Golfokat, majd megnéztük, beváltja-e háromszáz kilométeres ígéretét az e-Golf.
Ha csak az autókereskedőkön múlna, az autóvásárlók jó része nem is tudna az elektromos autókról – mondja egy skandináv tanulmány. 126 próbavásárlással próbálták megtudni, mit gondolnak és tudnak az eladók a villanyautókról.

A Nature Energy tudományos lapban jelent meg egy tanulmány, amely öt ország – Dánia, Finnország, Izland, Norvégia és Svédország – 15 városának 82 autókereskedésében végzett 126 próbavásárlás alapján született. Magukat vásárlónak kiadó kutatók tapasztalatai szerint a kereskedők/értékesítők háromnegyede meg sem említette, hogy az adott kereskedés kínálatában amúgy van villanyautó, amikor pedig ráterelődött a szó, általában lebeszélést és téves információkat kaptak: a hatótávot lefelé, a töltési időt felfelé becsülték. Az új E-Golfra például egy kereskedő 150 kilométeres hatótávot mondott. Igaz, a gyárilag megadott 300 kilométer is kamu, de az autó azért bőven 200 kilométer fölött tud.

Az értékesítő is ember, a tanulmány szerint legalábbis sok múlik azon, hogy sok kereskedő még ma sem érti igazán az elektromos autót. Nincsenek képben alapvető tudnivalókkal a fenntartásáról, töltéséről, nem kapnak hozzá kellő oktatást, így a vásárlók kérdésére sem tudnak válaszolni, ami egyrészt kínos, másrészt időigényes, így inkább a jól ismert benzines és dízelautókra terelik a szót. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a villanyautós állami adókedvezményeket is meg kell tudni értetni, a kutatók szerint kijön, hogy ugyanannyi idő alatt egyszerűen több nem villanyautót lehet eladni, ami önmagában fontos szempont az értékesítőnek.

Vannak persze más gyakorlati okok is. Sok márkakereskedés szimplán nem tart készleten villanyautót, hiába van az adott márka kínálatában, így azokat eleve nehezebb bemutatni, másrészt sokszor hosszabb a várakozási idő, ha valaki mégis ilyet rendelne, és már csak ezért sem ajánlják. A márkakereskedésnek pedig lehet még egy szempontja: a villanyautóknak kisebb a szervizigénye, később kevesebb haszonnal lehet számolni a szervizeléssel. Érdekes felmérés, azt viszont látatlanban is megmondtuk volna, hogy az öt északi országból Norvégiában a legvillanyautó-barátabbak a kereskedők. Ezt igazolta a tanulmány is.
Norvégiában annyira sok lett a villanyautó, hogy nem bírják töltővel
Legalábbis a fővárosban, ezért a helyi villanyautós szövetség azt kéri, inkább ne vegyen ilyet, akinek nem megy az otthoni töltés.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Kvíz: Hány elfeledett és kevéssé ismert autómárka emblémáját tudod felismerni?
A történelem során rengeteg olyan márka született, amik vagy eleve nem vívtak ki maguknak globális ismertséget, vagy az idők során feledésbe merültek.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

