Sportkocsikra és terepjárókra költ a Fiat-Chrysler
Ahogy eddig, a Fiat-Chrysler vezetése négy márka, az Alfa Romeo, a Jeep, a Maserati és a Ram fejlesztésére koncentrál a következő öt évben is. A Chrysler, a Dodge és a Fiat viszont mintha nem is létezne, egyszerűen nem beszéltek róluk. A Jeep terveiről már ejtettünk szót, de nem kevésbé komolyak az FCA szándékai a másik három márkával sem.
Így folytatódik az Alfa Romeo aktív fejlesztése. Az idén felbukkant a márka a Formula-1-ben a Sauber csapat jóvoltából, de utcai Alfából is több lesz a jövőben. Visszatér két sportkocsi, a drága, kis szériás 8C, illetve a szélesebb kör számára elérhető GTV, és lesz még két terep-Alfa, az egyik kisebb lesz a Stelviónál, a másikat viszont a BMW X5-ös vetélytársának szánják. Az Alfánál sem készülnek újabb dízelmotoros modellek, helyettük konnektoros hibrideket fejlesztenek majd.
Hasonló elvek alapján újul meg a Maserati, bár itt kevesebb új modell várható. A legfontosabb az Alfieri sportkocsi szériaváltozata lesz, amelyet a márka csúcstermékének szánnak. A többi modell csak megújul: készül a következő Ghibli, Quattroporte és Levante generáció is. Összesen nyolc konnektoros hibrid és négy villanyautó szerepel a tervekben – ez utóbbiakat a nagyobb Teslák vetélytársainak szánják, várhatóan hasonlóan magas áron. Az elektromos modellekhez a Maserati hárommotoros hajtásrendszert fejleszt, 800 voltos rendszer-feszültséggel és négykerék-hajtással.
Érdekes módon a legnyereségesebb márka, a Ram megújítása lesz a legkevésbé látványos, bár ez könnyen magyarázható azon az alapon, hogy a jól működő választékhoz félnek hozzányúlni. Az egyetlen, biztosan megjelenő újdonság az 1500 pickupon alapuló sport-offroad modell, a TRX, amelybe a Dodge Hellcat modellek 707 lóerős kompresszoros motorját építik. Ezzel a Ford F-150 Raptornak igyekeznek befűteni Észak-Amerikában. Egyébként itt minden marad a régiben, megújítani is csak a Fiat Dobló helyi változatát, a Ram Promaster City-t tervezik.
A Fiat vezetése az új ötéves terv bejelentésével párhuzamosan hangsúlyozta, hogy a cég anyagi helyzete most stabilabb, mint valaha: a hitelek nagy részét sikerült visszafizetni, és készpénztartalék is van bőven. Arra azonban még nem adtak választ, hogy miféle terveik vannak az elmúlt években kevéssé fejlesztett márkákkal, amilyen a Chrysler, a Dodge és a Fiat – mintha a rossz hírek bejelentését átmenetileg elnapolták volna.