Már az idén harminc tesztpéldány készül, amelyet élesben használhat majd néhány fuvarvállalat, a gyártást pedig 2021-től tervezik beindítani.
Az újdonság ránézésre csak néhány részletmegoldásában tér el a dízelmotoros Freightliner Cascadiától, amely jelenleg az Egyesült Államok legnépszerűbb Class 8-as vontatójának számít. Ilyen például a kék LED-világítás a hűtőrácsban, vagy a nyílás nélküli dísztárcsák a kerekeken.
A lényeg persze nemigen látható: az elektromos hajtás, amely állítólag 400 kilométeres hatótávot biztosít egy 36 tonna össztömegű szerelvény számára. Ezzel persze csak a rövidebb fuvarokon lehet majd kiváltani a dízel kamionokat, legalábbis amíg nem épülnek olyan gigatöltők, amelyekkel a kamionok akkumulátorait is percek, és nem órák alatt lehet majd tölteni, de még Észak-Amerikában is az ilyen, 400 km-en belüli fuvarok adják a szállítási feladatok zömét.
Az eCascadia mellett bemutattak egy kisebb elektromos Freightlinert, amely még népszerűbb lehet. Az eM2 106 jelzésű teherautó, amely 370 kilométert tehet meg egy töltéssel, kisebb mérete miatt alkalmasabbnak tűnik rövid távú fuvarozásra.
A Daimler egyébként nem csak Észak-Amerikában ígér elektromos teherjárműveket: 2021-től Európában is piacra szeretnék dobni a Mercedes eActros, Ázsiában pedig a Mitsubishi eCanter és eFuso modelleket. A cég ennek érdekében mintegy 2,5 milliárd eurót költ a teherautó-részlegnél kutatási és fejlesztési tevékenységre.