Az új Aston Martin Vantage az idén már komoly esélyese a hétvégi Le Mans-i 24 órás versenynek: három autó is indul gyári színekben a GTE Pro kategóriában. Ám két másik, kevésbé kihegyezett változatot csak most mutat be a brit gyártó.
Az igen sikeres V-12 Vangate GT3-as változatát az új Vantage GT3 váltja. Az 535 lóerős névleges teljesítményű autót elsősorban privát csapatoknak szánják, amelyek versenyképes technikát keresnek. Az AMG 4 literes motorjához itt az Alcon hatfokozatú szekvenciális váltója társul, és ugyanonnan szerzik be a versenygép fékjeit is. A négyféleképp állítható lengéscsillapítókat az Öhlins szállítja, az ABS rendszer pedig a Bosch-tól jön. Az autó tömege az átalakítások nyomán csupán 1245 kilogramm, ami a V8-as turbómotorral együtt versenyképes csomagot sejtet.
A GT4 változatot is kiállítják, bár erről – azon túl, hogy még közelebb áll a szériamodellhez, mint a GT3 – egyelőre nem tudunk sokat. A típus egyébként még sokat fog változni, hisz lényegében még épp csak elkezdték a fejlesztését, az FIA jóváhagyását is csak 2019 márciusában tervezik megszerezni hozzá.
Az világos, hogy az Aston Martin mostanában nagyon komolyan veszi a versenyzést, és eddig eredményesek is voltak a korábbi Vantage révén. Azt egyelőre nem tudni, hogy az új generáció mennyire lesz eredményes, hisz még a GTE is csak egy versenyen vett részt, ahol a 6., a 7. és a 9. helyezést szerezték meg. Ám nyilvánvaló, hogy a Le Mans-i 24 óráson ennél jobb eredményt várnak.