Tele lesz karbonszállal a Polestar kupé
Nem ritkaság, hogy a drágább modellekbe néhány karbonszálas karosszériaelemet is beépítenek, de a Polestar 1-ben igen nagy mennyiségben használják majd ezt a megoldást.
Az már korábban kiderült, hogy a Polestar 1 lényegében a Volvo S90 alapjainak átszabásával született, de hogy a termetes kupé mégse legyen túl nehéz, számos karosszériaelemét szénszálas műanyagból készítik majd. Nem csak a tetőpanelt és a motorházfedelet, ahogy más gyártóknál is megszokott, de a teljes tetőszerkezetet, az oldalpaneleket, az ajtók burkolatát, a csomagtartófedelet – azaz a burkolatot szinte teljes egészében, sőt, néhány tartóelemet is a könnyű, de erős anyagból készítenek majd.
A teljes súlymegtakarítás állítólag 225 kilogramm körül van, ahhoz képest, mintha ugyanezeket az elemeket acélból gyártanák. A szénszálas elemek persze elég drágák, de a kupé legfontosabb feladata az lesz, hogy bevezesse a Polestart önálló márkaként, azaz ezen a modellen láthatóan semmivel nem spórolnak.
A Polestar 1 jövőre érkezik, de már most felvesznek rá megrendeléseket: Európából 2500 eurós letéttel jelezheti valaki, hogy szeretne egy példányt. A kész autón persze nem látszik a szénszál, csak egyszerűen gyönyörű: