A GM-nél hisznek a dízelmotor feltámadásában
A General Motors lassan zárkózott fel a dízelmotor-tervezésben a sikeresebb konkurensekhez, és mire úgy-ahogy sikerült, az Opelt eladták, a dízelmotor hírnevét pedig tönkretette a VW-nél kitört botrány. Ám Torinóban úgy vélik, még így sincs minden veszve, ismét eljöhet a dízelmotor ideje.
A torinói központ még akkor keletkezett, amikor a General Motors és a Fiat közös motorfejlesztése 2005-ben megszűnt, és jelenleg mintegy 750 főt foglalkoztatnak, a fejlesztéseiket viszont az Opel tavalyi eladása miatt jelenleg a PSA csoporttól vásárolja vissza a GM. Érdekes módon elég sok dízelmotoros autót ad el az amerikai cég annak ellenére is, hogy Európában lényegében nincs jelen a cég, hisz a Chevrolet Equinox, Cruze, Colorado, Express és Silverado modellek is kaphatók dízelmotorral az Egyesült Államokban, ezen felül Brazíliában, Ausztráliában, Indiában és Dél-Koreában is adnak el autókat dízelmotorral. 2017-ben ezekből mintegy 360 ezer példány fogyott, és úgy tűnik, a cégnél hisznek benne, hogy ez a szám nőni fog.
„Mindenkit váratlanul ért a dízelbotrány, időbe telt, mire hangoztatni kezdték a hozzáértők, hogy nem a dízelmotorral úgy általában van baj. Ám úgy gondoljuk, a dízel hírneve még helyreállítható.” - mondja a torinói fejlesztőközpont vezetője, Pierpaolo Antonioli. Nem is nagyon mondhat mást: sok milliárd dollár befektetés, és évtizedes munka áll mögöttük. Ráadásul most is fejlesztik azt a CSS jelzésű motorcsaládot, amelyet az Opelnél suttogó dízelként ismerhettünk meg, 1,6 literes kivitelben. Állítólag jövőre készül el az újabb generáció, többféle, három- és négyhengeres változatban.