A Volvo anyacége, a Geely mutatta be legújabb platformját, amely a BMA nevet kapta, és kifejezetten a jelenleg kínált típusoknál kisebb autók alapjának szánják.
Míg a Geely nagyobbik platformját, a CMA-t még Göteborgban fejlesztették, a Volvo területén felállított fejlesztőközpontban, a BMA-t már Kínában vázolták fel. Bár ez tulajdonképp részletkérdés, mivel ez a padlólemez is nemzetközi kooperáció eredménye: állítólag 20 országból dolgozott rajta vagy 100 szakember, hogy megszülethessen. Az eredmény olyan jármű-alap, amelyre bármilyen fazonú autó építhető, az egyterűtől a hobbiterepjárón át a szedánig, 1,6-1,7 méter szélességben, 2,55-2,7 méteres tengelytávval. Az összes kisebb Volvo és Geely hajtást képes fogadni, a hagyományos belsőégésű motoros megoldásoktól a különböző hibridekig. Állítólag a struktúrát úgy tervezték, hogy bárhol a legjobb törészteszt-eredményeket produkálja: a 70%-át nagy szilárdságú acél, további 20%-át pedig melegen préselt elemek alkotják, ami kivételes szilárdságot eredményez.
A Geelynél arra számítanak, hogy az új platform révén a modellfejlesztési idő 3-ról 1,5-2 évre csökkenhet, bár azt egyelőre nem tudni, hogy mely márkák készítenek BMA alapú modelleket az anyacégen kívül. Elvileg a Volvo, a Lynk & Co, a Polestar, vagy akár a Proton is szóba jöhet, hisz jelenleg mind a kínai cégbirodalom része. A Volvo részéről lehetett olyan utalásokat hallani a közelmúltban, amelyek szerint készülhetnek a 40-eseknél kisebb típusok, az Audi A1 és a Mini pedig már bizonyította, hogy ebben a kategóriában is lehet igény prémium-modellek iránt.