Az Alfa Mito napjai is meg vannak számlálva

2018.08.15. 12:03

Az Alfa Mito nem lett az, aminek szánták, és az elmúlt években egyre kevesebbet adtak el belőle. A műszaki alapjait adó Punto gyártásának leállításával pedig az utolsó mellette szóló érv is elveszett.

Lehet mondani, hogy a Mito egyszerűen rossz pillanatban érkezett: 2007-ben mutatták be, nem sokkal a pénzügyi válságot megelőzően, amely a következő hat évre Európában is durván lecsökkentette a személyautók iránti keresletet. Ennek ellenére az első évek még egész jól alakultak – 2009-ben 61 ezer Mito fogyott, ez volt a csúcspont – de 2011 óta egyre kevésbé fogyott a típus, miközben úgy tűnik, a neki szánt szerepet – a drága és gazdagon felszerelt kisautóét – sikeresen betöltötte a Fiat 500 és nagyobb névrokonai.

Tavaly már csak 11 ezer példányt adtak el, így nem nagyon meglepő, hogy a Fiat csoport közvetlen utód bemutatását nem tervezi, inkább új szegmensben próbálkoznak: egy, a Stelviónál legalább egy számmal kisebb, ötajtós Alfa Romeo szabadidő-autó érkezik, amely sokkal jobban illik majd a jelenlegi divatirányzathoz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.