A hobbiterepjáró mellett a pickup az utóbbi évek másik slágerkategóriája. A növekedés még Európában is érezhető, és a Ford most erre reagál: a Rangerből itt is bemutat egy sportváltozatot, hátha ugyanúgy beválik, mint Észak-Amerikában az F-150 Raptor.
A Ranger Raptor nem egészen új dolog, Ausztráliában már kapható az év eleje óta, de Európában eddig még nem próbálkoztak hasonlóval sem. Nem erős benzinmotor kerül bele, óriási V8-as vagy turbós V6-os kerül bele, mint az amerikai névrokonba, hanem kétliteres, négyhengeres dízel, két turbófeltöltővel. A viszonylag friss fejlesztésű motor ebben a formájában 210 lóerő és 500 Nm csúcsnyomaték leadására alkalmas. A váltó is új fejlesztés, az autóba a Ford tízfokozatú automatáját építik.
A Ford nem nagyon dicsekszik az újdonság dinamikai adataival, pedig a teljesítménye alapján ez a legerősebb dízel-Ranger, erősebb a 3,2 literes öthengeres motorral hajtott (197 lóerős) változatnál is. Lehet persze, hogy a gyorsulás százra, vagy a végsebesség csalódást keltő lenne, de a Raptor lényege soha nem az volt, hogy Lamborghiniket, vagy akár Teslákat gyorsuljanak le vele, hanem az a képesség, hogy bárhol képes gyorsan menni, az útfelülettől szinte függetlenül.
Terepmintás gumijaival, és fényezetlen fekete idomaival a Ford újdonsága erre is játszik rá, és ha valami, hát ez teheti sikeressé a pickup-vásárlók körében. Ilyesmit a konkurencia egyelőre nem kínál, és ha most el is kezdenek rögtön fejleszteni, néhány évig még nem is fog. Így a 2019 közepére várható piaci bevezetés ellenére is üres kapuba lőhet gólt a Fordnak ez az újdonsága.