Még Moszkvában, az Arkana bemutatása kapcsán esett szó a Renault tervezett arculatváltásáról, amelynek révén drágább, igényesebb autók gyártójaként válna ismertté a francia márka.
Cége nevében szokatlan módon a Renault vezető formatervezője, Laurens van den Acker beszélt, aki érthető módon ott volt a látványos kupétetős terepjáró, az Arkana bemutatóján. Azt mondta, a cél egy globális Renault választék kialakítása, és ezt részben azzal szeretnék elérni, hogy kiveszik a kínálatból az EU területén Daciaként ismert modelleket, amilyen a Logan és a Sandero. Ezeket várhatóan az aktuális generációk leváltása kapcsán helyettesítik majd igényesebb kivitelű, magasabb árszintű Renault modellekkel.
Ám van kivétel is: a Dustert megtartják a Renault kínálatban mindenütt, ahol eddig is a francia márka forgalmazta. „A Duster egyike a legnépszerűbb modelljeinknek.” - adta meg az egyszerű magyarázatot a vezető tervező.
Oroszországban az arculatváltás szükséges, hogy a Renault-Nissan márkái ne legyenek egymás útjában. Ott a Lada, és kisebb mértékben a Datsun tölti be az olcsó márka szerepét, ezért próbálják a Renault kínálatot feljebb pozicionálni, hogy kisebb legyen a házon belüli verseny. Ám úgy hallani, hasonló váltás zajlik majd le Latin-Amerikában is, ahol a Renault kínálat gerincét jelenleg épp átcímkézett Daciák adják, elsősorban a Duster, a Sandero és a Logan. Azt nem tudni, hogy ott a cégcsoport melyik márkája szolgálhatja ki a jövőben az olcsó autók vásárlóit – nem lehetetlen, hogy ott is megpróbálják bevezetni a Dacia márkát.