A Toyota nemrég mutatta be a legdrágább japán autó, a Century harmadik generációját – ebből készült egy GRMN változat. A négybetűs rövidítés a Gazoo Racing Masters of Nürburgring rövidítése, ami ugyan zagyvaságnak tűnik, mégsem az, sokkal inkább a Toyota-elnök és tulajdonos, a híresen sportkocsibolond Akio Toyoda ambícióira utal.
Toyoda úr, aki egyébként a cégalapító Sakichi Toyoda dédunokája, néhány éve pilótaként maga is részt vett a gyári Lexus csapatban a nürburgringi 24 órás versenyen pilótaként, igaz, álnevet használt, hogy a versenyszerelőit ne hozza zavarba. Nyilván innen a GRMN rövidítés, és így válik érthetővé az is, hogy az elnök-vezérigazgató miért jár a Gazoo Racing által tuningolt Centuryval. A rangjához nyilvánvalóan ez illik – a japánok adnak az ilyesmire – ezért is ült a hátsó ülésre, de valahogy az az érzésünk, ha épp nem fotózzák újságírók, Toyoda úr inkább maga vezet.
A Century egyébként nem épp egy tipikus élményautó: ennek a legújabb generációnak már nem V12-es motorja van, hanem egy hibrid hajtásláncba kapcsolt V8-asa, amely ugyan bőven több, mint négyszáz lóerős, mégis sokkal inkább szól a tökéletes csendben suhanásról, mint a vezetési élményről. Pedig a nagy felnik és a krómbetéteket helyettesítő sok mattfekete felület egész jól áll a luxus-Toyotának, amely, ha netán mégis gyártanák, egyedülálló lenne ebben az árkategóriában, ahol egyébként csak néhány Rolls-Royce, Bentley és Maybach-Mercedes található.