Kiszivárgott képeken a vadiúj 3-as BMW
A 3-as BMW pontosan olyan, amilyennek lennie kell, bár lassan nem egyértelmű, hogy nem az 5-ös szám illene-e rá inkább a méretei alapján.
1990 őszén mutatták be az E36-os jelzésű 3-as BMW-t, amely elég sikeres lett hozzá, hogy arányaival és jellegével azóta is meghatározza a fejlesztés irányát. Az új, G20 kódú modell is hibátlanul követi a sablont: itt is feltűnően hosszú a motorház, az első kerekek egészen elöl vannak, a hátsó túlnyúlás viszont hosszú, az övvonal emelkedő és erősen ívelt, a tetővonal pedig a hátsó kerekek vonala mögött éri el a csomagtérfedél szintjét.
A klasszikus arányok tehát változatlanok, miközben egyetlen apró részletet sem hagytak érintetlenül a formatervezők az elődhöz képest. Nem csak a hűtőmaszkot igazították az aktuális arculathoz, de minden mást is. Érdekes, hogy míg a konkurencia épp elszakadni látszik a karosszéria oldalát tagoló élektől, a BMW-nél mintha épp felfedezték volna ezeket. A kilincsek magasságában kettő is fut – ezek közül az alsó a középső tetőoszlop előtt beleolvad a lemez síkjába – és egy jutott az ajtók aljára is. Hátul mintha kezdenének lemondani a lámpa lépcsőzetes kialakításáról, helyette jellegzetes hokiütő-forma vörös sávot alakítottak ki rajta.
Az egyértelmű a képek alapján is, hogy a 3-as BMW megint nőtt egy keveset, így lassan ott tart méretben, ahol néhány generációval ezelőtt még az 5-öst találtuk. Ugyanakkor állítólag sikerült fogyasztani rajta átlagosan 55 kilogrammot.
Ami még valószínű, hogy a BMW itt is folytatja teljes elszakadását a kézi váltótól, legalábbis egyik képen sem látható hagyományos váltókar, és valószínű, hogy négyhengeresnél nagyobb hengerszámú motor is csal a legdrágább változatokba jut. Érdekes ez, ha arra gondolunk, hogy néhány éve még kétliteres motort is csak hat hengerrel kínált a cég. Az viszont simán lehetséges, hogy itt is felbukkan az 1,5 literes, háromhengeres turbómotor.
Számos részlet persze még nem világos, de ezekre holnap egytől egyig fény derül: a világpremiert a Párizsi Autószalonon tartja a BMW október 2-án.
További cikkek a Párizsi Autószalonról
- Talán nem elég drága a benzin?
- Miközben a legnagyobb gyárak már kigurítanak egy-egy széria villanyautót, de a nagy lé a böszme SUV-kból van. Egy félreeső csarnokban viszont a mobilitás új, kísérleti módjai szomorkodnak.
- Új BMW 3-as: ez tényleg ekkora?!
- Hamarosan a 3-as BMW-kben is kötelező lesz a zölden világító EXIT tábla az ajtók fölé, olyan hatalmas a kocsi.