Harald Krüger elmondta, mit gondol az Európai Uniónak a szén-dioxid-kibocsátás – és ezzel arányban az átlagos fogyasztás – csökkentésére vonatkozó elképzeléséről: szerinte egyszerűen lehetetlen 2030-ra 45%-os csökkentést elérni.
Amiről Krüger beszél, az meglehetősen váratlan fejlemény: korábban úgy volt, hogy az EU 15%-os csökkenést írna elő a szén-dioxid-kibocsátási átlagban 2025-re, és 30%-osat 2030-ra. Ám az Európai Parlament Környezetvédelmi Bizottsága szeptemberben már 20%-os csökkenésről szavazott 2025-re, és 45%-osról 2030-ra – erre mondja a BMW vezére, hogy teljesíthetetlen álom. Nem véletlen persze, hogy ez a téma épp most került elő: teljes Európai Parlament a héten szavaz a kérdésben, és bár a szigorúbb változat később még elhasalhat, ha az EU nemzeti kormányai nem hagyják jóvá, a tét az európai autópiac jövője.
Krüger szerint ahhoz, hogy az új autók szén-dioxid-kibocsátási átlagának csökkenése 45% legyen 2030-ra, tíz új autóból hétnek elektromosnak, vagy konnektoros hibridnek kellene lennie, amit nem csak az autógyárak nem tudnának megoldani, de az addigra kiépíthető elektromos töltőhálózat sem lenne képes kezelni. „30% a legtöbb, amit az iparág meg tudna valahogy oldani” - mondta a BMW vezetője.
A BMW, bár viszonylag régóta kínál elektromos autót – az i3-as öt éve kapható – a konkurenciához képest elég visszafogott elektromosítási programmal rendelkezik. Még egy tisztán elektromos modellt ígérnek 2021-re, és 2025-re 20 típusukból lesz kapható konnektoros hibrid kivitel.