Neked mennyit ér meg Michelisz Norbi?
Amióta Magyarországon van valódi autókereskedelem, tudtommal nem készült olyan autóversenyzős limitált széria, amit egy magyar versenyzőről neveznek el. Hozzáteszem, az, hogy valaki jó versenyző legyen, ehhez még kevés: valójában Michelisz Norbi volt az, akinek a nevét olyanok is tudják, akik talán nincsenek is teljesen tisztában azzal, mi is az a WTCC, vagy épp a WTCR. Kell ehhez a sportteljesítmény mellé valamiféle olyan emberi tulajdonság, amitől sokak találják annyira szimpatikusnak, hogy megtanulják a nevét.

A másik oldalon a Hyundai sem véletlenül szállt be az autósportba, és valóban az történik, amit Norbi is mondott a sajtótájékoztatón: úgy csinálják a dolgot, ahogy kell. Elköltik rá a megfelelő pénzösszeget, és jó versenyzőket szerződtetnek. És ez nemcsak a pályaversenyzésre, hanem a ralira is igaz. Viszont a Hyundai-nak is az a célja, hogy ettől ismertebb legyen, és végső soron több autót adjon el.

Az ilyen márkanagyköveti teendők általában azzal is járnak, hogy Hyundaijal is kell járni – Vettel is Ferrarival jár, nem? –, és hogy úgy mondjam, valószínűleg Norbinak sem egy csapás, hogy a régi Santa Féből most át kell ülnie az újba. Norbinak tetszik, és hát a meggyőzés tovább folytatódik, mert Kovács Pálnak, a Hyundai magyarországi ügyvezetőjének is határozottan bejön a Santa Fe, ráadásul keveset is fogyaszt. Azért érezni kell itt, hogy mennyivel könnyebb egy olyan márkának dolgozni, ahol az ilyen állítások hihetően is hangzanak, márpedig a Hyundai az utóbbi időben jó nyomon van. Az eladások is mennek, hiszen a hazai piac is nő, a koreai cég meg sorra tolja az újdonságokat.

A Michelisz-edition persze nem vatta új, de viszonylag friss modell: az i30 N-re épül, abból is a Performance-csomagos verzióra, azaz ez 275 lóerős (+25 LE), van benne elektronikusan vezérelt diffizár, nagyobb fékek és kerekek, valamint aktív kipufogóvezérlés. További extrák is járnak, hátsó toronymerevítő, a sötétített üveg és a Navigáció csomag, meg még pár apróság, amit ha az ember összeválogatna egyenként, többe is kerülne.
Meg fog lepni pár embert, az tuti
Lehet, hogy van nála gyorsabb, de nem biztos, hogy csak a nürburgringi köridő számít. Sőt. És ezt a Hyundai nagyon tudja.

A Michelisz-plakettes autók felára egymillió forint, de legalább az ember tudja, hogy ez nem csak valami optikai cucc, hanem valós tartalom van mögötte. Arról nem is beszéllve, hogy mind a 20 vevő személyesen is találkozhat Norbival, és lesz nekik vezetéstechnikai tréning is. Norbi névadóként szerintem sokkal jobban járt, mint Mika Häkkinen, aki a Mercedes A osztálynál volt limitált széria, bár tény, hogy az is erős volt, de hát akkor is... A többiek jól jártak, hogy Tommi Makinen, Carlos Sainz – ezek az autók ma nagy pénzt érnek. Kíváncsi leszek majd ezekre az i30 N-ekra húsz év múlva, de szerintem Norbi nimbusza annál tartósabb, hogya feledéstől kéne tartania.
A tökéletes Impreza neve: Lancer EVO
Az autózás sztorijában vannak olyan fejezetek, amiket nem érdemes kihagyni. A Lancer EVO biztosan ilyen, Mikié meg pláne.

A sajttáj harmadik pontja a Kona EV volt, amelyből 20 példány érkezik a magyar piacra, de csak azért, mert ennyit kap az importőr. Az elektromos crossover-jellegű autóból már 60-70 előrendelésük van, és a Hyundai-t is utolérte az Elon Musk-sors: nem tudják megmondani, hogy mikorra tudják szállítani az autókat, mert az akkubeszállítók kapacitása miatt nem tudnak eleget gyártani ebből a típusból – így például az USA piacán be sem vezetik az idén. A villanyautóra ácsingózóknak azonban jó hír, hogy legalább az Ioniq-ból nincs már hiány, de az átlagember számára a Kona sokkal inkább közel áll az autó fogalmához, bár ettől még nagyon szeretem az Ioniq-ot, ami az áramvonalas formájával is takarékosságot sugall.
Teljesen egyedülálló
Nincs másik ilyen a piacon. Hasonló létezett ugyan, lett is volna igény rá, de nem született meg. Itt egy Kona, ami kicsit más, mint a többi. Nem is igaz; nem kicsit, nagyon más.

A Kona EV viszont kétféle akkucsomagja közül a nagyobbikkal (64 kWh) már 482 km-es hatótávot ígérnek, ami már egészen használható akár helyközi közlekedésre is. A kisebb akkucsomag egyébként 39 kWh kapacitású, 312 km-es hatótávval. Igaz, ennél a motor teljesítménye is kisebb a harmadával, azaz csak 100 kW (130 LE) – és nem 150, mint a nagynál.
Itthon ismét újraindult a villanyautó-támogatás, ezekre az autókra is igényelhető a másfél milliós apanázs, és mivel itt most sorban állás van, az autók listaára a valódi ára is. A támogatás levonása után 9,4-11,9 millió a villany-Konák ára, a valódi vételár értelemszerűen 1,5 millióval több.

A Hyundai sajtósa, Ördög Ibolya elmesélte azt is, hogy a Hyundai napelemes töltőrendszeren dolgozik, amelyek a jármű tetejére vagy motorházfedelére építhetők, de az ilyenekkel kapcsolatban mindig kétségeim vannak. Ezek a felületek nem tesznek ki 1-2 négyzetméternél többet, és ugye amikor a nap a legjobban süt, 1000 watt energiát sugároz egy négyzetméterre. Ha ezt 20-30, vagy akár 40 százalékos hatásfokkal is elektromos árammá alakítjuk, akkor is elég szerény töltési teljesítményhez jutunk – és ez az a szint, amikor délben állunk a napon a merőleges napsugár-zuhatagban. Vagyis az átlag még szerényebb. Ezért olyan terebélyesek a Solar Challenge versenyautók, és az igazság az, hogy jobban járunk, ha az egész garázs tetejét benapelemezzük. De persze majd meglátjuk. Egyelőre azonban az van, hogy a hálózatról lehet a Konákat tölteni, az 50 kW-os gyorstöltés 57 és 75 perc, és ha valaki talál netán egy 100 kilowattos töltőt, azzal kevesebb, mint egy óra alatt (80%-ra) töltheti az akkukat.

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
