Ilyen óriás-kerekű terepjárót több cég is gyárt Oroszországban. A többséget nemigen ismerjük – bár korábban már beszámoltunk a nagyszerű Burlak-1 kalandjairól – ám úgy tűnik, most az egyik ilyen járműcsaláddal megpróbálnak a hazai piacon kívül is érvényesülni.
A Technoimpulse Rocket Z nem is egy járművet takar, hanem rögtön egész családot. A 210-91 jelzésű modellnek négy kereke van, a 310-91-esnek hat. Az előbbiből csak zárt változatot kínálnak, az utóbbiból létezik rövid fülkés, platós kivitel is. Amit a gyári képeken terepmintás festéssel igyekeznek palástolni, az az a tény, hogy az autót formatervező valószínűleg egyáltalán nem látta: az egyszerű hasábforma karosszéria valószínűleg primitív kisipari módszerekkel készül: egyszerű csővázra kerül a szegecselt fém burkolat.
A hajtást persze vásárolja a gyártó, a Hyundai 2,5 literes, négyhengeres dízelmotorjával kínálják a gépet. Ez nem éppen erős – 82 és 99 lovas változatait építik be – viszont az ötfokozatú manuális váltóval együtt kivételesen megbízható, és nem fogyaszt sokat. A Technoimpulse terepjárók persze nem is a száguldozásról szólnak, hanem az 1,3 méter átmérőjű 1300x700-21-es tajgajáró kerekekről: kevés terep akad, amin ezek ne boldogulnának. Itt természetesen az összes kerék hajtott, és a hajtásláncban felező fokozat is van.
A kis sorozatú gyártás persze nem olcsó mulatság, a Rocket Z négykerekű változata átszámítva 24 millió forint körüli összegbe kerül, a hatkerekű csúcsmodellért pedig közel 27 milliót kellene fizetni.
- Ebben a pickupra épített, teraszos kunyhóban szívesen átvészelnénk a havazást
- A platóra épített kis faházban van kandalló, ágy, tévé, és még főzni is lehet.
- V8-ak röfögése hallik az kanadai tájban
- És végül egy 44 lóerős Dávid megmutatta, az erő nem minden