Az NHTSA, az Egyesült Államok közlekedés-felügyeleti funkciókat ellátó szövetségi ügynöksége egyelőre vizsgálja azt a bejelentést, amely szerint a Jeep Wrangler aktuális, JL gyári kódú generációjának alvázai életveszélyesek a hegesztések minősége miatt.
A bejelentés szerint olyan hegesztési hibák fordulnak elő az alvázakon, mint a porózus varratok, a túl sok salakot tartalmazó varratok, a túl mélyre hatoló hegesztések vagy a nem eléggé mélyre hatoló hegesztések. „Ezek állítólag mindenütt előfordulhatnak az alvázon, többek közt a Panhard-rúd bekötésénél, ami kormányzási problémákat okozhat... A bejelentő szerint a vázolt hegesztési hibák akár az alvázak egyes alkatrészeinek katasztrofális töréséhez is vezethetnek.” - nyilatkozta az NHTSA szóvivője. Akinek mindez nem elég világos, íme egy videó a problémáról:
Az ügynökség egyelőre azt igyekszik kideríteni, hogy a probléma elég széleskörű-e egy hivatalos vizsgálat megindításához. Mivel az NHTSA egyebek közt visszahívást is elrendelhet, ha kiderül, hogy a hibák tényleg léteznek, és olyan gyakoriak, ahogy a bejelentő állítja, az a Jeep számára az összes JL szériás Wrangler visszahívását is eredményezheti.
Frissítés: A Jeep márka magyar importőre eljuttatta hozzánk azt a közleményt, mely szerint az FCA a hivatalos vizsgálat nyomán önkéntes visszahívást rendelt el a május eleje és augusztus vége között gyártott mintegy 18 ezer Jeep Wranglerre az Amerikai Egyesült Államokban, a Panhard-rúd bekötési pontjának a hibás hegesztése miatt. További 1500 kanadai és mexikói, valamint 4633 NAFTA-régión kívüli (Észak-Amerikai Szabadkereskedelmi Egyezmény) Wranglert érint a visszahívás.