Drasztikusan csökkentik a VW-változatok számát
Az elektromos és hibrid modellek kifejlesztése, a dízelbotrány költségei és a viszonylag kis haszonkulcs egyszerre kíván megoldást a Volkswagennél, ezért újabb módszert kerestek a költségek visszafogására. A cél az, hogy a korábban beharangozott 2025-ös határidő helyett már 2022-re elérjék a 6%-os nyereségarányt, ami a legutóbbi nyilvános adatok szerint 4% körül áll jelenleg.
Egyelőre csak nagy vonalakban ismertették az ezt célzó terveket, de a lényeg az lenne, hogy a gyártásban levő modellváltozatok számát csökkentsék. Ezzel faraghatnak a gyártási költségekből, miközben a bevételt nemigen érinti egy ilyen lépés. Európában például a jelenleg forgalmazott motor-váltó kombinációk negyedéről mondana le a cég. Természetesen a népszerűtlenebb változatokat törlik, így a vásárlók nagyon kis része vesz majd ebből észre bármit.
Ralf Brandstätter, a VW-márka ügyvezetője példaként azt említette, hogy a jövőben az alapmodellek csak kézi váltóval készülnek majd, és összkerékhajtást sem kínálnak majd hozzájuk. Ezen felül tovább csökkentik azoknak az autóknak a számát, amelyek nem a szabványos MQB platformra épülnek. Jelenleg a termelés 60%-át adják az MQB-alapú autók, ezt az arányt tornásznák fel 80% fölé.
Természetesen felmerült a kérdés, hogy a gyártás egyszerűsítése kapcsán várhatók-e leépítések a cégnél, de erre a VW egyelőre nem adott egyértelmű választ.