Egy vagyont költ önvezető kamionra a Mercedes
A Las Vegas-i elektronikai szakkiállítás, a CES mostanság az autógyártók számára is kötelező gyakorlat. A Daimler AG haszonjárműves részlege például itt jelentette be, hogy 500 millió eurót költ a 4-es szintű önvezető rendszer kifejlesztésére, miközben épp most teszi elérhetővé a 2-es szintű önvezető funkciókat a szériamodelljeiben.
A Daimler Észak-Amerikában elsősorban a Freightleiner révén van jelen. A márka legnépszerűbb nagy nyergesvontatója, a Cascadia most kap olyan sáv-, sebesség- és távolságtartó rendszert, amely autópályán, ha nincs szükség sávváltásra, lényegében átveszi a sofőr feladatait. Ezzel megvalósítja a 2-es szintű önvezetést, méghozzá a gyáriak szerint Észak-Amerikában elsőként.
Ezt azonban csak kezdeti lépésnek szánják: a cél, amelyet kitűztek, az ötfokozatú önvezetési skálán a negyedik fokozat elérése. Ez az utolsó szint, ahol még szükség van sofőrre, de már csak olyan, igen komplikált közlekedési helyzetek megoldásához, amelyeket a mesterséges intelligencia nem képes átlátni.
A robotpilóta-fejlesztés gyorsítása érdekében egy új fejlesztőközpontot is létrehoznak az oregoni Portland városában: az Automated Truck Research & Developement Center bő kétszáz mérnöknek ad munkát a térségben. A Daimler arról egyelőre nem tett említést, hogy a 4-es szintű önvezető rendszer mikorra válhat késszé a szériagyártásra.