Már tavaly tavasszal láttunk egy versenyváltozatot, aztán ősszel vezethettük is vaskos álcázás alatt, de a szériaváltozat csak nem akart megérkezni. Most viszont megtekinthető a végleges termék: a Detroit Motor Show-n leleplezte a Toyota.

Az A90 jelzésű újdonság úgy született, ahogy előtte a Toyota GT86 és a Fiat 124 Spider is: takarékossági megfontolásból a Toyota nem fejlesztett saját sportkocsi-alapokat, helyette a BMW-től vették át a Z4-es kapcsán már fejlesztés alatt álló autót, és tervezték át saját szájuk íze szerint. Így a gyártás ugyanott folyhat, nagyrészt ugyanazokból az alkatrészekből, viszont a formaterv kívül-belül eltérő lehet.
A Toyota kívülről nem is emlékeztet a BMW-re: a japánok jóval gömbölydedebb, lágyabb formatervet készítettek a saját változatukhoz, amely minden szögből elég jellegzetes, bár az az érzésünk a képek láttán, hogy az orr-rész kialakítása finoman fogalmazva is megosztóra sikeredett. Egyelőre a GR Supra nevű csúcskivitelt mutatta be a Toyota, amelybe 3 literes, turbós sorhatos motor kerül. Alighanem szerencsés véletlen, hogy a korábbi Suprákba is soros hathengereseket építettek, és a BMW sportmotorja is ilyen kialakítású, mindenesetre az A90 valamivel nagyobb teljesítménnyel kezd, mint az elődje 1993-ban: kerek 340 lovas.
Ez utóbbi adat csalódást okozhat, főleg Észak-Amerikában, ahol ugyanez a motor a BMW Z4-esben 387 lóerővel is elérhető, ám úgy tűnik, a Toyota egyetlen globális változat bemutatásában gondolkodott. Az az érzésünk, a majdani tulajdonosoknak így sem lesz hiányérzetük az autó dinamikája kapcsán, amely 4,1 másodperc alatt gyorsulhat 96 km/h-ra, a végsebességét pedig elektronika korlátozza 250 km/h-ra. Lesznek négyhengeres változatok is – egyelőre csak a japán forgalmazás biztos – 197 vagy 258 lóerős kétliteres, négyhengeres turbómotorral.
A legnagyobb eltérést a tavalyi tesztautóhoz képest a végleges műszerfal jelenti: ez még kevésbé emlékeztet a Z4 megoldására, bár néhány részlet stílusa, például a gombsorok kivitelezése ismerős lehet a BMW modelljeiből. Az a vád viszont biztosan nem érheti a Toyotát, hogy átcímkézett egy BMW-t, annál sokkal alaposabban jártak el a japánok.
Az új Supra gyártása az ausztriai Grazban, a Magna-Steyr üzemében folyik majd, a piaci bevezetése pedig az idén nyáron indul majd. Addig nyilván Európában is megmutatják majd – biztosan találkozhatunk vele Genfben is – ott talán az is kiderül, hogy Európába milyen változatokat hoznak, milyen áron.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
