Betolja új arcát a 7-es BMW. Talicskán.
A hetes BMW limuzin tényleg megkapta az óriási hűtőrácsot, amelyet korábban az X7-essel együtt vezettek be, és nem kizárt, hogy ezzel oldják meg a típus problémáit.
Az aktuális 7-es BMW annak idején egyértelmű előrelépésnek tűnt az elődjéhez képest, de ez is afféle észrevétlen, evolúciós termék lett, akár az 5-ös. Egy jó nagy német autó, karakteres vonások nélkül. Az S osztály elegánsabb, az Audi A8 harsányabb, és ha stílusról beszélünk, a paletta közepén lenni nem különösebben hálás. Pedig a BMW luxusautója eddig ott volt.
Nem is titkolják, hogy ezen a problémán – amelyet a gyáriak szerint a kínai vásárlók fogalmaztak meg – próbálnak most segíteni a történelem legnagyobb BMW veséivel. Ezzel ugyan harsányabb, ha tetszik parasztabb lesz a típus karaktere, de egyben valamilyenebb is, és ez most valószínűleg mindennél fontosabb a cég számára.
Az arcnövekedés mellett a többi változás nem túl feltűnő, pedig akad még újdonság bőven. A 3,5 centivel alacsonyabb fényszórók például rendelhetők lesznek lézeres kivitelben is. Emellett új lett a kormánykerék és a műszerfal – az X5-ös stílusában dolgozták át mindkettőt – és a motorok nagy részét is átdolgozták.
A 6,6 literes V12-es például részecskeszűrős lett, és veszített 25 lóerőt – mostantól 585 lóerős lesz – miközben a maximális nyomatéka 800-ról 850 Nm-re nő. Szintén új a 750i-be épített 4,4 literes V8-as: a korábbi, 450 lóerős változatot a 8-as kupéban már bemutatott 530 lóerős váltja. Emellett teljesen átalakították a 745e hibrid hajtásrendszerét is. Ebbe a korábbi kétliteres négyhengeres helyett 3 literes hathengeres motor kerül, 286 lóerővel. Így a rendszer összteljesítménye 394 lóerőre nő, miközben a nagyobb akkumulátor a tisztán elektromos üzemben megtehető távolságot 50-58 km-re növeli.
A fent felsorolt változtatások nagy része azt szolgálja, hogy a 7-es motorpalettája megfeleljen a tavaly ősszel bevezetett Euro6d Temp normának. A dízelmotorokhoz azonban, úgy látszik, nem kellett hozzányúlni: a 265, 320 és 400 lóerős 3 literes hathengeresek egyelőre változtatás nélkül maradnak a kínálatban.
A felújítás ára némi árnövekedés, igaz, ez sem egységes. A 730d alapváltozat mindössze száz euróval lesz drágább Németországban, míg a legtöbbet a hibrid ára emelkedik, ezért 3100 euróval kérnek többet. A legolcsóbb 7-es BMW így 88 400 euróba kerül majd, míg a legdrágábbért, a 760Li xDrive-ért 174 ezret kérnek majd.