Betolja új arcát a 7-es BMW. Talicskán.
A hetes BMW limuzin tényleg megkapta az óriási hűtőrácsot, amelyet korábban az X7-essel együtt vezettek be, és nem kizárt, hogy ezzel oldják meg a típus problémáit.

Az aktuális 7-es BMW annak idején egyértelmű előrelépésnek tűnt az elődjéhez képest, de ez is afféle észrevétlen, evolúciós termék lett, akár az 5-ös. Egy jó nagy német autó, karakteres vonások nélkül. Az S osztály elegánsabb, az Audi A8 harsányabb, és ha stílusról beszélünk, a paletta közepén lenni nem különösebben hálás. Pedig a BMW luxusautója eddig ott volt.
Nem is titkolják, hogy ezen a problémán – amelyet a gyáriak szerint a kínai vásárlók fogalmaztak meg – próbálnak most segíteni a történelem legnagyobb BMW veséivel. Ezzel ugyan harsányabb, ha tetszik parasztabb lesz a típus karaktere, de egyben valamilyenebb is, és ez most valószínűleg mindennél fontosabb a cég számára.
Az arcnövekedés mellett a többi változás nem túl feltűnő, pedig akad még újdonság bőven. A 3,5 centivel alacsonyabb fényszórók például rendelhetők lesznek lézeres kivitelben is. Emellett új lett a kormánykerék és a műszerfal – az X5-ös stílusában dolgozták át mindkettőt – és a motorok nagy részét is átdolgozták.
A 6,6 literes V12-es például részecskeszűrős lett, és veszített 25 lóerőt – mostantól 585 lóerős lesz – miközben a maximális nyomatéka 800-ról 850 Nm-re nő. Szintén új a 750i-be épített 4,4 literes V8-as: a korábbi, 450 lóerős változatot a 8-as kupéban már bemutatott 530 lóerős váltja. Emellett teljesen átalakították a 745e hibrid hajtásrendszerét is. Ebbe a korábbi kétliteres négyhengeres helyett 3 literes hathengeres motor kerül, 286 lóerővel. Így a rendszer összteljesítménye 394 lóerőre nő, miközben a nagyobb akkumulátor a tisztán elektromos üzemben megtehető távolságot 50-58 km-re növeli.
A fent felsorolt változtatások nagy része azt szolgálja, hogy a 7-es motorpalettája megfeleljen a tavaly ősszel bevezetett Euro6d Temp normának. A dízelmotorokhoz azonban, úgy látszik, nem kellett hozzányúlni: a 265, 320 és 400 lóerős 3 literes hathengeresek egyelőre változtatás nélkül maradnak a kínálatban.
A felújítás ára némi árnövekedés, igaz, ez sem egységes. A 730d alapváltozat mindössze száz euróval lesz drágább Németországban, míg a legtöbbet a hibrid ára emelkedik, ezért 3100 euróval kérnek többet. A legolcsóbb 7-es BMW így 88 400 euróba kerül majd, míg a legdrágábbért, a 760Li xDrive-ért 174 ezret kérnek majd.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
