Nem ez az első eset, hogy egy versenysorozat kedvéért elcsűrik egy sportkocsi arányait. Mondjuk ott a NASCAR-Supra, ami ennek a legszebb példája. De a Mustang Supercar ezzel együtt is olyan, mintha káprázna a szemünk.
Nem a részletekkel van a baj, azok rendben vannak, hanem a méretekkel és arányokkal. Az ausztrál verseny-Mustang alighanem az előző években használt Ford Falcon V8 Supercar változatához fejlesztett alapokra épül, így lett alacsonyabb az övvonal, az autó pedig arányaiban hosszabb és keskenyebb, mint a széria Mustang. Persze itt az lenne a lényeg, hogy a Fordok gyorsabbak legyenek a konkurenciánál, és erre a Ford Performance eddigi munkáját ismerve lehet esély.
Az ausztrál V8 Supercars egyébként sokáig egyike volt azoknak a versenyeknek, ahol valóban utcai autókból átalakított gépek indulhattak, ám ez épp most kezd drámaian megváltozni. A régi, V8-as, hátsókerék-hajtású utcai autók eltűntek a helyi Ford és Holden kínálatból: a GM leányvállalata lényegében Opel Insigniákat árul Holden Commodore néven, a Ford Falcon helyett pedig Mondeót lehet venni. A versenypályán viszont maradt a régi szabályrendszer, csak az utcai változat létezéséhez nem ragaszkodnak annyira néhány éve.
Így a Mustangon kívül csupa, eredetileg fronthajtású autó hátsókerék-hajtású változata szerepel a versenysorozatban: az Insignia formájú Commodore és a Mustang mellett a Nissan Altima áll még rajthoz az idei futamokon.