Škoda Kamiq: a célszerűség lehet szexis?
A Škoda az elmúlt években példátlan kínálatbővítést nyomott le, de így a végére a kiégés jeleit mutatja a kreatív csapat. Terepjáróik legkisebbjén nemigen akad eddig még nem látott megoldás. Ami mégis eladhatja, az a tény, hogy a testvérmodelleknél – a Seat Aronánál és a VW T-Crossnál – valamivel nagyobb lett.
A Škoda már az első Superb óta játssza ezt: a szabvány alapok nyújtott változatát használják, így az ő típusuk a cégcsoporton belül a többiekénél bőségesebb helykínálattal tűnhet ki, mintegy ellensúlyozva az egyszerűbb anyagválasztást és a többi, az alacsonyabb ár kedvéért kötött kompromisszumot. A Kamiq például 4,24 méter hosszú, azaz tíz centivel nő túl a Seat Aronán, és tizenhárommal a T-Crosson. A csomagtere alaphelyzetben 400 literes lesz, ledöntött hátsó ülésekkel pedig 1,39 köbméteres tér nyerhető.
Ugyanakkor láthatóan arra is figyeltek, hogy a márka kínálatában ne veszélyeztessen más modelleket: méretben tökéletesen passzol a 3,99 méteres Fabia és a 4,36 méteres Scala közé. A magas felépítésnek köszönhetően azonban helykínálatában valószínűleg ez utóbbihoz áll majd közelebb.
Külsőre is egész divatos autó benyomását kelti a Kamiq, csakhogy hiába látszik, hogy próbálták elválasztani a márka más autóitól – a kétszintes első fényszórót a különválasztott LED-sorral láthatóan a típus jellegzetességének szánták – túl sok a közös vonás a többi Škodával. A jelenlegi márkaarculat eleve egy kicsit túl steril, ami szintén hozzájárul, hogy az újdonságot csak egy újabb sorminta-elemnek lássuk.
Ami a típus műszaki részleteit illeti, azok a VW csoport szabvány megoldásai közül kerülnek ki. A motorválaszték például öt ismerős elemből áll. Háromféle ezres turbómotorral kínálják majd a Kamiq-ot: 95 és 115 lóerős benzinessel, valamint 90 lóerős, benzinnel és sűrített földgázzal is használható G-Tec-kel. Ezen felül egy 1,5 literes, 150 lóerős négyhengeres turbós benzies és az 1,6 literes, 115 lóerős TDI választható még. Minden változat fronthajtású lesz, ahogy az összes MQB A0 platformra épített autónál láttuk, viszont választhatunk majd a hatfokozatú kézi váltó, és a hétsebességes DSG közül. Hibrid vagy elektromos kivitelről egyelőre nem hallottunk.
Egyelőre nehéz megjósolni, hogy mennyire lehet sikeres az újabb célszerű egyen-Škoda, mindenesetre a Genfi Autószalonon bemutatkozó típus nyár végére érhet el az európai kereskedésekbe, az alapára pedig 6 millió forint körül várható.