Kiengedik a börtönből Carlos Ghosnt
Ghosn több mint három hónap után hagyhatja el a börtönt, úgy, hogy hivatalos vádirat még mindig nem született az ügyében. Viszont így is csak nagyon komoly megszorításokkal engedik ki: Japánban kell maradnia, kamerás megfigyelés alatt áll majd, és korlátozzák az internet-elérését is. Mindezt egymilliárd jen óvadék ellenében.

Az utóbbi napokban felgyorsultak az események Carlos Ghosn körül. Miután lecserélte védőügyvédeit, és harmadszor is benyújtotta az óvadék-kérelmet, a bíróság jóváhagyta azt, bár igencsak szigorú feltételekkel. Ghosn állítólag állandó kamerás megfigyelés alatt áll majd, nappal az ügyvédi irodában kell tartózkodnia, és internetet csak itt használhat, a lakhelyén nem. Telefonból is csak egy hagyományos, csak hangátvitelre alkalmas példányt tarthat majd magánál.
Ezzel együtt várhatóan érintkezhet majd a családjával, sőt, bírói engedéllyel elvileg akár igazgatótanácsi üléseken is részt vehet. Ám ami még lényegesebb, jóval szabadabban készülhet a tárgyalására, amelyre az ügyvédei szerint a nyár vége előtt aligha kerülhet sor.
Ghosn egyelőre e-mailben nyilatkozott. „Nagyon hálás vagyok a családomnak és a barátaimnak, akik kitartottak mellettem e szörnyű megpróbáltatások közepette is. Szintén hálás vagyok azoknak a non-profit szervezeteknek és emberi jogi aktivistáknak, akik az ártatlanság vélelmének tiszteletben tartásáért és a tisztességes tárgyaláshoz való jogért harcolnak Japánban és a világ más részein. Ártatlan vagyok, de elszántan védekezem majd ezen tisztességtelen és alaptalan vádak ellen.” - írta.
Egyelőre nem tudni, hogy Ghosn szabadlábon részt vehet-e bármilyen formában a Renault, a Nissan vagy a Mitsubishi irányításában. Bár jelenleg hivatalosan még mindhárom cég igazgatótanácsának tagja, a két japán autógyártó vezetése már felfüggesztette, és várható, hogy indítványozzák a leváltását a részvényesek közgyűlésén.
Ghosn ügye, azon túl, hogy egy nagyvállalati hatalmi játszmába vonta bele a japán igazságszolgáltatást, felhívta a figyelmet a szigetország jogrendszerének emberi alapjogokat is sértő sajátosságaira. Alighanem ennek köszönhető, hogy a bíróság végül helyt adott az óvadék-kérelemnek, és váratlan határozottsággal utasította el az ügyészek fellebbezését: egyre kínosabbá vált, hogy egy nemzetközi szinten ismert embert tartanak fogva közel négy hónapja, vádemelés nélkül, akit az ügyészek úgy vallatnak akár napi 8-10 órát, hogy a védelem képviselője sincsen jelen.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
