Bár hivatalosan nem erősítették meg, lehet abban valami, hogy a brit Autocar már temeti a VW csoport nyolchengeres dízelmotorját.
A nagy luxusterepjárókban alkalmazott, EA898 kódú motor először az Audi SQ7-esben bukkant fel 2016-ban, de a Volkswagen Touaregig csak most jutott el. Nagyjából mindegy neki, hogy mibe teszik dízelmozdonyon innen, a 435 lóerő és a 900 Nm azt jelenti, hogy bármelyik kéttonnás terepjárót képes 5 másodpercen belül felrántani százra. Ráadásul elég modern, minden szabványnak megfelel, nincs benne csalószoftver, a villanykompresszornak köszönhetően turbólyuk is alig, és ma már mégis elég egyértelműen a múlthoz tartozik.
Ahogy az Autocar megjegyzi, egy olyan világban, ahol a VW csoport lesz a legnagyobb villanyautó-gyártó, egy ilyen nagy dízelnek nem sok tér marad a túlélésre. Mindenesetre a VW marketing-igazgatója, Jürgen Stackmaj megjegyezte, hogy reméli, ugyanolyan legenda lesz, mint az első generációs Touareg V10-es dízele, ami a maga 313 lóerejével abszolút rekorder volt a dízelmotorok között az évezred első éveiben.