Még egy hegyet megmászik a Volkswagen villanyszörnye
Colorado után Kínában is kinézett egy megmászandó hegyet a Volkswagen a hegyi felfutókra fejlesztett célgépe, az I.D. R számára. Pikes Peak után a Mennyország Kapuja a cél, de van egy kis baj: itt nincs referencia rekord, amit meg kéne verni.
A VW új Pikes Peak-i rekordja óriási dobás volt, mondjon róla bármit a Peugeot Sport vezetője. A 680 lóerős, full villanyhajtású I.D. R jelenleg az egyetlen autó, ami nyolc perc alatt ment végig a neves coloradói felfutón, de ez az egy rekord a dízelbotrány után arculatát az alapokról újraépítő Volkswagennek nem elég. Hamarosan elmennek a Nordschleifére, megpróbálják elverni a Porsche friss körrekordját, aztán célba veszik Kína leghíresebb szerpentinjét a Tianmen hegyen.
Ez a fotogén kínai hegység onnan lehet ismerős Magyarországon, hogy itt halt meg hat éve Kováts Viktor extrémsportoló a wingsuit-világbajnokságra készülve. A turisták pedig leginkább amiatt az óriási szikla boltív miatt keresik, ami a hegy tetején található és Mennyország Kapuja néven ismert. Kilencvenkilenc kanyar vezet fel a hegy lábától az 1100 méterrel magasabb tetőig, mindez 11 kilométer hosszan, egymást érő visszafordítókkal – az adottságai tehát egész jók, csak sajnos messze nincs olyan autósportos kultúrája, mint a Pikes Peak-nek, és emiatt a Volskwagennek is agyalnia kellett, hogy mire húzza fel a rekordkísérletet.
Pár éve a Red Bull leszervezte ezt a driftcsatát a hegyre, de értékelhető pályacsúcs ott nem született. A Range Rover tavaly csinált a Sport SVR-rel egy 9:51-es felfutást, de referenciaidőnek még az is szegény, úgyhogy a Volkswagen azt találta ki, a gamereknek passzolja át a feladatot. Először is valamelyik szimulátorprogramhoz elkészítik a pálya tökéletes mását, ráeresztik a műfaj nagyjait, és ami legjobb idő így születik, azt próbálja majd elverni Romain Dumas az I.D. R-rel a hegyen. Terveik szerint erre szeptemberben kerül majd sor.